Mammut1 Svart 1.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2024 dieselfan skrev for 3 timer siden: Jeg hadde latt ungane mine bli med deg på sjøen Det tek eg som eit svært stort - på grensa til enormt - kompliment Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.September.2024 Link til dette innlegget Svart 2.September.2024 Mammut1 skrev for 16 timer siden: - Ny motor er mykje smoothare når den går i gir (litt klikketiklakk når den skal i revers dog) skal helst ikke være for mye klikketiklakk her. Men påhengergir er jo oftest bare en klokobling, så blir aldri 100% smooth som et gir med clutch. I noen tilfeller må det litt finjustering til på girkabel. Eller bare at man girer "mykt men bestemt" (beste beskrivelsen jeg kommer på i farta) For høy tomgang gir også mer lyd ved girskifte. Det at yamahaen gikk i minimum 6 knop for ikke å kveles gir ikke veldig smoothe girskift Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Mammut1 Svart 2.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2024 ivar skrev for 5 timer siden: I noen tilfeller må det litt finjustering til på girkabel. Eller bare at man girer "mykt men bestemt" (beste beskrivelsen jeg kommer på i farta) Det spørs om ikkje justering ideelt sett må til. Når den skal i revers må den litt forbi R-punktet på gasshendelen. «Mykt men bestemt» funkar bra, må berre være klar over at hendelen må litt forbi det naturlige punktet. Har egentlig lyst å bytte kontrollboks. Den eg har ser ut som om den har passert heile tarmsystemet til eit middels stort dyr. Har også lyst å feste den på ein bedre måte, no er den festa i ei skaitrekt pynteplate. Har egentlig lyst å gjer veldig masse med båten.. Spørs om ikkje det blir nybegynnar-prosjekttråd til vinteren. ivar skrev for 5 timer siden: Det at yamahaen gikk i minimum 6 knop for ikke å kveles gir ikke veldig smoothe girskift Den Yamahaen var nok sjuk av innvendige tæreskader så lenge eg eigde den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.