Jump to content

Bytte fra Yamaha 30hk 2-takt til Suzuki DT40

Mammut1

Recommended Posts

Mammut1 skrev for 16 timer siden:

- Ny motor er mykje smoothare når den går i gir (litt klikketiklakk når den skal i revers dog)

skal helst ikke være for mye klikketiklakk her.  Men påhengergir er jo oftest bare en klokobling, så blir aldri 100% smooth som et gir med clutch. 

I noen tilfeller må det litt finjustering til på girkabel.   Eller bare at man girer "mykt men bestemt" (beste beskrivelsen jeg kommer på i farta)

For høy tomgang gir også mer lyd ved girskifte.   Det at yamahaen gikk i minimum 6 knop for ikke å kveles gir ikke veldig smoothe girskift    

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

ivar skrev for 5 timer siden:

I noen tilfeller må det litt finjustering til på girkabel.   Eller bare at man girer "mykt men bestemt" (beste beskrivelsen jeg kommer på i farta)    

Det spørs om ikkje justering ideelt sett må til. Når den skal i revers må den litt forbi R-punktet på gasshendelen. «Mykt men bestemt» funkar bra, må berre være klar over at hendelen må litt forbi det naturlige punktet. 
Har egentlig lyst å bytte kontrollboks. Den eg har ser ut som om den har passert heile tarmsystemet til eit middels stort dyr. Har også lyst å feste den på ein bedre måte, no er den festa i ei skaitrekt pynteplate. Har egentlig lyst å gjer veldig masse med båten..
Spørs om ikkje det blir nybegynnar-prosjekttråd til vinteren. 

ivar skrev for 5 timer siden:

Det at yamahaen gikk i minimum 6 knop for ikke å kveles gir ikke veldig smoothe girskift    

Den Yamahaen var nok sjuk av innvendige tæreskader så lenge eg eigde den. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...