Mammut1 Svart 1.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2024 dieselfan skrev On 1.9.2024 at 16.28: Jeg hadde latt ungane mine bli med deg på sjøen Vis hele sitatet Det tek eg som eit svært stort - på grensa til enormt - kompliment Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.September.2024 Link til dette innlegget Svart 2.September.2024 Mammut1 skrev On 1.9.2024 at 15.37: - Ny motor er mykje smoothare når den går i gir (litt klikketiklakk når den skal i revers dog) Vis hele sitatet skal helst ikke være for mye klikketiklakk her. Men påhengergir er jo oftest bare en klokobling, så blir aldri 100% smooth som et gir med clutch. I noen tilfeller må det litt finjustering til på girkabel. Eller bare at man girer "mykt men bestemt" (beste beskrivelsen jeg kommer på i farta) For høy tomgang gir også mer lyd ved girskifte. Det at yamahaen gikk i minimum 6 knop for ikke å kveles gir ikke veldig smoothe girskift Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Mammut1 Svart 2.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2024 ivar skrev On 2.9.2024 at 7.57: I noen tilfeller må det litt finjustering til på girkabel. Eller bare at man girer "mykt men bestemt" (beste beskrivelsen jeg kommer på i farta) Vis hele sitatet Det spørs om ikkje justering ideelt sett må til. Når den skal i revers må den litt forbi R-punktet på gasshendelen. «Mykt men bestemt» funkar bra, må berre være klar over at hendelen må litt forbi det naturlige punktet. Har egentlig lyst å bytte kontrollboks. Den eg har ser ut som om den har passert heile tarmsystemet til eit middels stort dyr. Har også lyst å feste den på ein bedre måte, no er den festa i ei skaitrekt pynteplate. Har egentlig lyst å gjer veldig masse med båten.. Spørs om ikkje det blir nybegynnar-prosjekttråd til vinteren. ivar skrev On 2.9.2024 at 7.57: Det at yamahaen gikk i minimum 6 knop for ikke å kveles gir ikke veldig smoothe girskift Vis hele sitatet Den Yamahaen var nok sjuk av innvendige tæreskader så lenge eg eigde den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.