Jump to content

Fylle diesel i nærheten av Arendal, Nidelva camping?

GSEuser

Recommended Posts

Bjørn Løvjomås skrev for 1 time siden:

Eydehavn er nok det rimeligste alternativet.

Eydehavn har hvertfall hatt bra priser på bensin i endel år, så jeg har nok handlet et par tusen liter bensin der. 

I år har jeg bare handlet 15 liter der, for jeg har gått over til 98 oktan, og det har de ikke (men jeg var redd for å gå tom, så derfor fylte jeg 15 liter bensin med bioetanol).

Fylte 100 liter 98 oktan tidlig i uka i Arendal ved politibåten.

Skulle fylle 60 liter på Tanken i Grimstad for 2 dager siden, men der hadde de sluttet med 98 oktan, så da vet jeg ikke om noen med 98 nær sjøen i Grimstad lenger om sommeren (salgslaget har 98 om høsten og vinteren).

Ellers har jeg i det siste fylt endel 98 i Sagesund og Hagevik, begge i Tvedestrandområdet.

Diesel fyller jeg kun på bilen.

Hadde drivstoffappen før, men den streiket ifjor sommer for meg etter jeg la inn endring på at automaten på circle K på krøgenes ikke har 98 oktan.

Trodde ikke de hadde det, men så en et døgn gammel prisoppdatering på 98 oktan og dro dit med bil med kanner for å fylle, og der var ingenn98 oktan. Korrigerte dette i drivstoffappen. Litt senere lå det igjen inne at de hadde 98 oktan, og en enda ferskere prisopdatering på 98 oktan. Jeg har vært bortom de senere også og sjekket og de har ikke 98 oktan. Så fikk jeg ikke logget inn der mer, akkurat som om jeg dkulle ha blitt utestengt for å oppdatere hva som ikke finnes, så begynner jo å forstå hvorfor mange ikke legger inn endringer.

19 fot skrev On 2.8.2024 at 13.10:

Fylte 100 liter 98 oktan tidlig i uka i Arendal ved politibåten.

Lørdag var det visst, for nøyaktig ei uke siden. Og idag svingte jeg igjen inn og fortøyde der for å fylle ca 50 liter, men da stod det oppslag der om at de var tom for 98 oktan og hadde fylt tanken med 95 oktan og forhåpentligvis hadde det igjen om noen dager, uten at skiltet var datert.

Jeg har sett endel stasjoner som bytter mellom 95 og 98, så hvordan er rutinene da?

Tømmer man tanken fullstendig eller blir det ei stund solgt et blandingsprodukt, og blir kundene gjort oppmerksom på det så de kan handle et sted de har det man ønsker å fylle?20240803_174633.jpg.2e3ca19065b04dae652d6eafd72b602f.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...