Bredoring Startet 6.August.2024 Link til dette innlegget Startet 6.August.2024 Hei! Jeg skal hente en 10 fots Pionerjolle m motor. Har tilgang til en båthenger beregnet for 20 fot. Kan man frakte så liten båt på såpass stor henger? Sitér dette innlegget Link to post
TåT Svart 6.August.2024 Link til dette innlegget Svart 6.August.2024 Bredoring skrev On 6.8.2024 at 14.37: Hei! Jeg skal hente en 10 fots Pionerjolle m motor. Har tilgang til en båthenger beregnet for 20 fot. Kan man frakte så liten båt på såpass stor henger? Vis hele sitatet Jeg kan ikke se at det skulle være noe i veien for det. Stikkordet her er som ved all frakt med henger, lastsikring. Det er ikke sikkert du får flyttet vinsjtårnet så mye bakover at båten treffer det og samtidig har sidestøtte. I så fall må du sikre båtens vekt i fartsretningen på annen måte. Kravet her er sikring som tåler 100 pst av båtens vekt. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 6.August.2024 Link til dette innlegget Svart 6.August.2024 Hvis hengeren er i orden er ikke dette noe problem. De færreste marinaer og transportører som frakter forskjellige båter tar seg tid å flytte baugstøtten. En jekkestropp i hvert hjørne som sikrer båten fremover og bakover holder. Husk å plasser båten så du får riktig kuletrykk. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 6.August.2024 Link til dette innlegget Svart 6.August.2024 Bredoring skrev On 6.8.2024 at 14.37: Har tilgang til en båthenger beregnet for 20 fot Vis hele sitatet Kan du ikke dele bilde av henger eller typebetegnelse på hengeren. Er vel ganske innlysende at ikke alle 20fot hengere er like og for å gi deg et svar som kan brukes til noe så må du dele et minimum av info. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.