Silverton Startet 6.August Del på Facebook Startet 6.August Må igang med bytte av varmtvannsbereder i båten. Båten er en amerikansk Silverton og jeg usikker på dimensjonene på PEX rørene i båten. De virker å være ca 16 mm utvendig og 13 mm innvendig. Jeg er heller ikke sikker på om dette er originalt røropplegg eller installert etter import til Norge. Jeg ser at Biltema selger 15 mm PEX men er dette et annet system? Legger ved bilder av eksisterende rørsystem. Sitér dette innlegget Link to post
Luske_Ludvig Svart 7.August Del på Facebook Svart 7.August 13 mm er nok 12.7 mm som er 1/2" Sitér dette innlegget Link to post
larsenigarasjen Svart 7.August Del på Facebook Svart 7.August Jeg har hatt det samme rørsystemet med samme mål i båten min. Fant ut at det var vanskelig å få tak i nye deler med de dimensjonene, så byttet ut stort sett alt til standard 15mm pex fra hyttetorget. Jeg har vel ett rørstrekk igjen med 17mm. Da brukte jeg 17mm koblingen, og tilpasset det så jeg kunne bruke 15mm rør i koblingen. Det har holdt tett siden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.