Elgar Startet 6.August.2024 Link til dette innlegget Startet 6.August.2024 Turteller har vist feil i lengre tid. Derfor tok jeg ut den dynamoen som w-uttaket brukes på (det sitter 2 dynamoer på motoren) for å teste den "i benk". Den virket da helt død så jeg kjøpte en ny og satte inn. Nå viser turtelleren max (5000 rpm) - uansett turtall. Noen som har tips til en fix på dette? Timetelleren funker normalt (tror jeg). Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 7.August.2024 Link til dette innlegget Svart 7.August.2024 Hvis turteller og dynamo er original kan du gå inn på dokumentarkiv. Trykk på motorer. Gå til side 3 . Der finner du nesten nederst: kalibrering av turteller til ulike vp. Sitér dette innlegget Link to post
Elgar Svart 8.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2024 Takk for svar, men jeg har vel ikke noe display i turtelleren. Gammeldags telleverk for timer. Det rimer kanskje ikke helt at det kalibrering heller, ettersom turtallet vises (antatt) riktig når jeg har kjørt et stykke (5-10 minutter). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.