Jump to content

FlowFuse Node-Red Dashboard 2.0 problemer

Swingswong

Recommended Posts

Jeg har satt opp Cerboen med node-red og det nye 2.0 dashbordet. Har vært fornøyd med design og funksjonalitet. 
Det har vært noen oppdateringer på paletten. Etter at jeg har oppdatert ser oppsettet rart ut. Jeg har bredde på 6 og instrumenter på 3x2. Disse har tidligere blitt vist ved siden av hverandre, men er nå under hverandre. Jeg har forsøkt å øke bredde fra 6 til 8, uten hell. Samme ved å redusere størrelsen på instrument. Det vises ok på pc og iPad, samt om jeg roterer telefonen horisontalt. Vertikalt kommer de under hverandre igjen. Dette fungerte på 1.8.1 versjonen, men ikke på de nyeste versjonene. Jeg har en gammel installasjon som jeg ikke har oppdatert paletten på og der vises det som det skal. Har forsøkt å kontakte flowfuse uten hell. Har noen erfaring rundt dette? Kanskje det kan være noe annet som er feil og ikke paletten som jeg tror

Artig at det er andre som sysler med såpass nerdete greier ?

Det høres veldig ut som "plassproblemer". Jeg synes den skalerer fint dynamisk etter tilgjengelig plass, så kanskje de har endret litt spacing, marger og slikt som gjør at det som fikk plass tidligere, ikke gjør det nå lengre?

Men newbie her. Og bare fiksa et kjapt dashboard for enkel kontroll av paien.

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Det kan høres ut som plassproblemer, ja. Jeg har bare så vidt begynt å bruke Dash 2.0 og ser at jeg mister alt for mye funksjonalitet i forhold til Dash 1.0 til at 2.0 kan ta over men så er jo 2.0 relativt ferskt og under intens utvikling.

NR Dashboard er kresen på skjermoppløsning/zoomlevel så prøv å leke litt med det. Mine skjermbilder er designet for 1920x1080 men vises riktig på telefonen om jeg zoomer sånn passe.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Takk for innspill. Jeg har installert på to cerboer. På den ene virker alt perfekt. Den har ikke oppdatert palette. Den andre derimot er oppdatert og der blir oppløsningen feil. Uansett hva jeg forsøker med bredder og høyder forblir den like feil. Det er ikke voldsomt mye kode så skulle tro den burde klare det. 

IMG_1905.png

IMG_1904.png

IMG_1903.png

IMG_1902.png

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...