gnrh Startet 8.August.2024 Link til dette innlegget Startet 8.August.2024 Jeg kjøpte styresnekke multiflex i januar av maritim for opp til 55k. Etter 2 mnd begynte ratte og slarke veldig så jeg så på den, tok opp en låsesplint og det viser seg att det hadde godt i stykker en plastikk foring. så nå har jeg sent den ned igjen så da får vi se åsen det går. Når jeg kjøpte båten sto det en ultraflex i den den virker solid i ratt stamma men drevet er slitt så den slurrer litt. Så derfor lurer jeg på hva er forskjellen på ultraflex og multiflex er det noen annen som har erfaring med dette. Båten jeg bruker er en herwa16 med mercury 30k 4 takt. Link to post
ivar Svart 8.August.2024 Link til dette innlegget Svart 8.August.2024 multiflex / ultraflex / teleflex mfl er ulike fabrikater , styresnekker / kabler er stort sett kompatible. Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
J-Å Svart 8.August.2024 Link til dette innlegget Svart 8.August.2024 Multiflex styresnekke fra Biltema: https://www.biltema.no/batutstyr/batmotor/styring/styresnekke-u55-2000042500 og Ultraflex fre Watski https://www.watski.no/ultraflex-styresnekke-t67-11Jso Ser helt identiske ut. Jeg har en av hver. Denne typen er ikke spesielt solide. Det er noe plastgreier og en slangeklemme som skal fungere som styredemping tror jeg. Maritim sin ser helt lik ut også : https://www.watski.no/ultraflex-styresnekke-t67-11Jso Hvis du skal opp i noe mere solid, så må du gjerne bytte styrekabel også (fra SC-18 (M-58) til SC-16 (M-66) Link to post
gnrh Svart 8.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2024 Ok takk for svar Link to post
ivar Svart 8.August.2024 Link til dette innlegget Svart 8.August.2024 nei de er ikke kjempesolide. Har bytta noen gjennom årene , men kun pga slitasje på kabelar, aldri opplevd at de regelrett går i stykker Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
-morten- Svart 8.August.2024 Link til dette innlegget Svart 8.August.2024 Bytta på jolla til sønnen. Husker ikke, men mulig det var T67? Var planetgear og ikke noe problem å slippe rattet. Ble veldig fin og lett på styringa da. Var 15 hk Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
ivar Svart 9.August.2024 Link til dette innlegget Svart 9.August.2024 -morten- skrev for 10 timer siden: ikke noe problem å slippe rattet dersom trimfinna/anoden er noenlunde rett justert så skal båten gå uten å trekke til sides. Jeg har aldri brukt den slangeklemma for friksjon Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn