Jump to content

Reve storseil Albin Express

Beachbuggy

Recommended Posts

På Express er det trinser på begge sider, fram og bak på storseilbommen. Kryssholter på begge sider v mast. Jeg vil anta at de er for reving av storseil

Jeg har gjort flereforsøk/varianter med å dra tau. Tror det skal fungere som enkeltlinerev; drar i en tamp, slik at seilet dras ned mot bommen på begge sider «samtidig». Får det ikke til å fungere slik jeg tror det skal. 

Har lett på bilder jeg finner på nett, uten suksess…

Noen som vet evt har en beskrivelse/bilde??

Mange bruker seil uten rev på Albin Express, så derfor er det gjerne lite bilder. 

Såvidt jeg husker er det vanligvis helt standard reveløsning på bommen. Altså en krok i forkant, og en line som går opp i seilet fra en trinse i  akterkant av bommen, og så ned igjen og fast på bommen passelig langt bak (rett ned). Omtrent som vist her? https://support.seldenmast.com/files/1491910606/595-542-E.pdf#page=31

I forkant av bommen er det gjerne også  cunningham-opplegg, men jeg tror ikke det brukes til reving. 

Noen bilder vil hjelpe.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...