Beachbuggy Startet 8.August Del på Facebook Startet 8.August På Express er det trinser på begge sider, fram og bak på storseilbommen. Kryssholter på begge sider v mast. Jeg vil anta at de er for reving av storseil Jeg har gjort flereforsøk/varianter med å dra tau. Tror det skal fungere som enkeltlinerev; drar i en tamp, slik at seilet dras ned mot bommen på begge sider «samtidig». Får det ikke til å fungere slik jeg tror det skal. Har lett på bilder jeg finner på nett, uten suksess… Noen som vet evt har en beskrivelse/bilde?? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 9.August Del på Facebook Svart 9.August Mange bruker seil uten rev på Albin Express, så derfor er det gjerne lite bilder. Såvidt jeg husker er det vanligvis helt standard reveløsning på bommen. Altså en krok i forkant, og en line som går opp i seilet fra en trinse i akterkant av bommen, og så ned igjen og fast på bommen passelig langt bak (rett ned). Omtrent som vist her? https://support.seldenmast.com/files/1491910606/595-542-E.pdf#page=31 I forkant av bommen er det gjerne også cunningham-opplegg, men jeg tror ikke det brukes til reving. Noen bilder vil hjelpe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.