Tjodleif Startet 9.August.2024 Link til dette innlegget Startet 9.August.2024 Ser det er mange benevnelser og forstår at det er noen større eller mindre forbedringer fra gang til gang. Noen som har oversikt og vet forskjell på feks. DPH-D og DPH-D1? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 9.August.2024 Link til dette innlegget Svart 9.August.2024 Ikke direkte svar på det du spør om, men det ligger mye dokumentasjon på VP-drev i arkivet. Blant annet hvordan man kan identifisere de forskjellige utgavene. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 9.August.2024 Link til dette innlegget Svart 9.August.2024 Det du spør om er det veldig omfattende å svare på. Jeg skjønner godt om folk rett og slett ikke tar seg tid til å gi deg et fyldig svar når du ikke har tid til å fortelle hvorfor du lurer på dette... Tradisjonelt så er det nok flere som vil kalle et DPH for et drev og ikke et gir. Sitér dette innlegget Link to post
Tjodleif Svart 9.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2024 dieselfan skrev for 3 timer siden: Det du spør om er det veldig omfattende å svare på. Jeg skjønner godt om folk rett og slett ikke tar seg tid til å gi deg et fyldig svar når du ikke har tid til å fortelle hvorfor du lurer på dette... Tradisjonelt så er det nok flere som vil kalle et DPH for et drev og ikke et gir. Mener jeg skrev "drev" men mulig det er noen moderator eller min auto korrekt som har justert dette til "gir". Har korrigert nå slik at folket forstår min post bedre:) Det er ikke så avansert det jeg etterspør da jeg lurer på om noen har en oversikt på forskjellene., eller vet hvor jeg finner det. Feks henvise til nettsted etc da jeg ikke finner så mye av dette på nettet selv. Om det er vesentlig hvorfor jeg lurer på dette, er det fordi jeg skal kjøpe nytt eller brukt drev og vil derfor vite om det er stor forskjell på en DPH-D vs DPH-D1 feks. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 9.August.2024 Link til dette innlegget Svart 9.August.2024 Tjodleif skrev for 4 timer siden: Om det er vesentlig hvorfor jeg lurer på dette, er det fordi jeg skal kjøpe nytt eller brukt drev og vil derfor vite om det er stor forskjell på en DPH-D vs DPH-D1 feks. Jeg synes det er et veldig godt argument, at du har en praktisk nytte av å få hjelp til å finne ut av forskjellene. Jeg har begynt på en sammenliknings tabell basert på delenummer men det går sakte. Sitér dette innlegget Link to post
Tjodleif Svart 9.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2024 dieselfan skrev for 2 timer siden: Jeg synes det er et veldig godt argument, at du har en praktisk nytte av å få hjelp til å finne ut av forskjellene. Jeg har begynt på en sammenliknings tabell basert på delenummer men det går sakte. Det kan jeg se for meg er nøysommelig og tidkrevende arbeid, men blir sikkert også oversiktlig og bra. På norske sider er det stort sett dette jeg har funnet; https://www.marinedeler.no/drevinfo/dph-abc/ Ellers noe på boen utenlandske forum, men forskjellen på D og D1 har jeg ikke funnet noe rundt😀 Sitér dette innlegget Link to post
borisboris Svart 10.August.2024 Link til dette innlegget Svart 10.August.2024 Eg er på jakt etter reservedrev evt et anna drev som passer rett på.Har Dp-e drev nå.Er det andre drev i Dp serien som passer rett på? Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 11.August.2024 Link til dette innlegget Svart 11.August.2024 Noen som har oversikt over lagrene til DPH a drev om man kjøper fra SKF, eller andre? Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 14.August.2024 Link til dette innlegget Svart 14.August.2024 Jeg har DPH-A (SD2-B-AQ-1) fra 2008, og har fått byttet tre ting for sikkerhets skyld: - shim på inngående aksel til metall istf. plast - «vippearmen» mellom girvaier og siste stag til kraftigere type (mange har knekt den gamle typen) - plastbrikke innenfor propeller til en som ikke slipper inn ålegress så lett Jeg aner ikke når disse tingene kom på nye drev. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.