Kallethekid Startet 10.August.2024 Link til dette innlegget Startet 10.August.2024 (redigert) Jeg har kjøpt en båt med en Raymarine C80 plotter. Av en eller annen grunn kommer ikke kartet opp, det er kun et grovt oversiktskart. Finner ikke noen valg i menyene eller noe i manualen om hvordan dette kan ordnes. Noen som har noen tips? Slik ser kartet ut nå: og dette er kartbrikken: Redigert 10.August.2024 av Kallethekid Feilstaving (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 10.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2024 Kan det være slik at dette kun er et oversiktskart? Jeg er ganske grønn på slike ting. Har som regel hatt mindre enkle plotterer som bare har funket. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 10.August.2024 Link til dette innlegget Svart 10.August.2024 Ja, det som vises er bakgrunnskartet i C Classic som har svært dårlig oppløsning. Er 11-12 år siden jeg hadde Raymarine (E Classic) men jeg tror kartet ble automatisk lastet. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 10.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2024 Takk for svar. Jeg finner ikke noen enkle løsninger for å få plotteren å lese kartbrikken, I min analoge verden trodde jeg det kun var å sette i brikken så skulle allt funke. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.August.2024 Link til dette innlegget Svart 11.August.2024 Det skal vel bare være å sette inn brikken. Nå kan det vel hende at brikken er korrupert, ikke passer Ray., etc. Eller at plotteren er defekt. Prøvde å google brikken, men den er utgått, fikk jeg til svar. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 11.August.2024 Link til dette innlegget Svart 11.August.2024 Jeg ville tatt den tilbake til fabrikk innstillinger, om ikke fungerer da så oppdater softwaren på den. Om SD kortet har død kan jo skje, putt det i pcen og se om du får lest den av. Ellers kan du jo ta en tur innom Telrad på Gressvik så kan de teste plotter og SD kortet. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 11.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2024 Takk for tipsene, har prøvd det meste her nå, men ikke funnet ut av det. Tror jeg skal be selger ordne dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.