Jump to content

Suzuki 115df 2013 modell slukner nå jeg sette i gir forover og bakover.

omhI

Recommended Posts

Hei

Trodde jeg skulle på båttur i dag.Ferie og alt :)  Alt fungerte, god tomgang, men når jeg skulle koble i gir ut båsen på brygga, sluknet motor. Motor går fint som vanlig på tomgang men etter mange forsøk på å sette i gir (forover og bakover) så slukner motoren på alle. Har også prøvd å være litt hard på gassen og en gang (av 5) så sluksett ikke motoren.

Noen som har erfaring med dette ? hva kan være galt. Jeg sitter nå hjemme å skriver for jeg vil hente litt 5-56 for å smøre opp stagene som regulerer dette - festet på motoren. Håper det hjelper.

Ellers kan jeg si at fjernkontrollen "alltid" har vært hard å betjene. Kan wire/fjernkontroll smøres på noe vis ? Nå reiser jeg i båten å spruter på 5-56 så får vi se.

Håper noen har noe gode innspill.

Kan spray litt w40 etter rens. Dem blir trege ved lite bruk. Hvis du har 10mm med ledd på går det greit på sjøen.Nederste bolten på høyre side sett forfra er verst. Lurt å ha en magnet i bakhanda .Har gjort dette selv på sjøen.  Hvis du oppgir hvor du bor får du sikkert låne sds hos noen så ser du om den har rette verdier. Ca 33% på 700rpm

Da har jeg fått ut IAC. Gikk fint heldigvis (kontroll på alle skruer) , men måtte gi opp skrue i underkant. Imidlertid åpnet dekselet seg sånn at jeg kom til AIC. Nå vasker jeg med carb cleaner og W40. Tenkte jeg skulle ta noen omganger i løpet av dagen.

Den ser ikke så gale ut ? (men så er jeg ikke ekspert heller). Er det noen bevegelige deler som jeg event. kan sjekke om de beveger seg ?

Bilde4.jpg

Bilde3.jpg

Bilde2.jpg

Bilde1.jpg

Hei igjen (Takk for innspill :) )

Tror ikke jeg vil pirke for mye med skrujern - redd for å ødelegge. Har heller ikke måleutstyr. Vasker flere ganger og satser på vær i morgen til å montere på igjen. Håper det går greit !!!  Da får vi se om dette gjorde susen.

Fikk pris på ny original del - nesten kr 7000,-. (Blodpris spør du meg). Jeg har gjort noen søk på nettet og her er det mye rart. Priser fra 60 - 450 Euro.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...