Bertramsen Startet 14.August.2024 Link til dette innlegget Startet 14.August.2024 Jeg sliter med å få ut tenningslåsen når jeg skal bytte instrumentpanel. Er det noen som vet hvordan man løsner denne? Sitér dette innlegget Link to post
Bertramsen Svart 14.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2024 Det siste bilde fulgte visst med på opplastingen, men har ingenting med dette å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.August.2024 Link til dette innlegget Svart 15.August.2024 Kan det være at den svarte plastringen bare er presset på, og skjuler en metallmutter under? Jeg ville ha lirket litt med en skarp kniv for å se om den løsner. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Captain A Svart 15.August.2024 Link til dette innlegget Svart 15.August.2024 Er det ikkje ein metall mutter på baksiden der du må løsne ? Sitér dette innlegget Link to post
Bertramsen Svart 15.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2024 Tusen takk for svar. Jeg har forsøkt med kniv/skrutrekker å løsne den, men den kom ikke med det jeg turte å bruke av makt. Det er heller ingen mutter på baksiden. Man kan så vidt se et hull i den sorte kappen på det øverste bildet, et sånt hull finnes på motsatt side også. Det er metall i bunnen av disse hullene. Kanskje jeg må ha et spesialverktøy som passer i de hullene for så å skru av den sorte kappen, men jeg ville gjerne spørre her først så jeg ikke bruker penger unødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 15.August.2024 Link til dette innlegget Svart 15.August.2024 Kan det være settskruer i de to hullene ? Prøv med små unbrako. Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Bertramsen Svart 15.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2024 Godt forslag, men det er sjekket det og. Jeg kan se helt til bunnen i de hullene, og det er bare en konisk bunn. Som bunnen av et borret hull. Sitér dette innlegget Link to post
MagnusB Svart 15.August.2024 Link til dette innlegget Svart 15.August.2024 Mener jeg hadde samme lås på min gamle vp40b, mener den sorte ringen er gjenget og må skrues moturs for og løsne 🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Bertramsen Svart 15.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2024 Hadde prøvd å skru det jeg klarte med bare hendene, men det løsnet ikke. Med ditt svar @MagnusB, så turte jeg å prøve litt hardere. Jeg satt to bor på ca 3mm i hullene, og da med bedre tak så gikk det ganske greit å skru den løs. Tusen takk til alle som kom med forslag, problemet er løst. Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 16.August.2024 Link til dette innlegget Svart 16.August.2024 Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
MagnusB Svart 16.August.2024 Link til dette innlegget Svart 16.August.2024 Supert👍 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.