Jump to content

Store motorer, lavt turtall og service

Wiserguy

Recommended Posts

19 fot skrev for 19 timer siden:

Så hva er grunnen til at du mener Biltema sin olje bør være bedre enn Yamaha sin olje på en Yamaha påhengsmotor?

Det mener jeg ikke. Bare at prisforskjellen sannsynligvis har ingenting med kvaliteten å gjøre.  Høyere påslag eller flere forhandlerledd endrer ikke på en vares kvalitet eller egenskaper. Alle forstår det når det gjelder bensin og strøm, men olje derimot ...

dieselfan skrev for 17 timer siden:

Takk for at du tørr å si det høyt :thumbsup:

Jeg er ikke lettskremt av meg.

Men nok avsporing nå.

Jeg hadde twin tamd 60c i gamlebåten. Der var det beskrevet i boka at det var anbefalt å ligge på 1400 omdr eller mer over lengre tid. Det hadde vel med turbo og intercooler trykk å gjøre

på min var vel sotingsspørsmålet heller om den gikk på riktig diesel, eller på mgo (som gav mye sot på hekken). 

Jeg tuslet mest rundt i 7-9 knop, hvor det øverste nok var nærme de 1400 foreskrevne omdreiningene hvis jeg husker det riktig.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...