Olevine Svart 19.August.2024 Link til dette innlegget Svart 19.August.2024 19 fot skrev for 19 timer siden: Så hva er grunnen til at du mener Biltema sin olje bør være bedre enn Yamaha sin olje på en Yamaha påhengsmotor? Det mener jeg ikke. Bare at prisforskjellen sannsynligvis har ingenting med kvaliteten å gjøre. Høyere påslag eller flere forhandlerledd endrer ikke på en vares kvalitet eller egenskaper. Alle forstår det når det gjelder bensin og strøm, men olje derimot ... dieselfan skrev for 17 timer siden: Takk for at du tørr å si det høyt Jeg er ikke lettskremt av meg. Men nok avsporing nå. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 23.August.2024 Link til dette innlegget Svart 23.August.2024 Jeg hadde twin tamd 60c i gamlebåten. Der var det beskrevet i boka at det var anbefalt å ligge på 1400 omdr eller mer over lengre tid. Det hadde vel med turbo og intercooler trykk å gjøre på min var vel sotingsspørsmålet heller om den gikk på riktig diesel, eller på mgo (som gav mye sot på hekken). Jeg tuslet mest rundt i 7-9 knop, hvor det øverste nok var nærme de 1400 foreskrevne omdreiningene hvis jeg husker det riktig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.