Fantino Svart 12.November.2024 Link til dette innlegget Svart 12.November.2024 SveinHa skrev for 4 timer siden: Bare de siste få ukene har Ali fått seg 2 alvorlige riper i lakken... Bestilte 50 stk 18650 Lithiumceller 3500 mAh. Ved NOR-test (opplading/utlading/opplading) viste samtlige celler ca 42% av oppgitt kapasitet. Reklamasjon blankt avvist. Bestilte 50 stk 18650 Lithiumceller 6800 mAh. Nå har jeg jo skjønt at teknisk kapasitet på 18650 celler er rundt 3500mAh så disse visste jeg at var gambling men stolte på at Ali ville rydde opp slik de alltid har gjort om der er noe feil. Da pakken, som skulle være ca 2 kg, dukket opp var det bare en liten konvolutt på 22 gram som inneholdt 1 stk alkalisk AA batteri. Flere runder med reklamasjon og appeal endte opp med blank avvisning av refusjon der selger sier at de ikke tjener penger om de skulle ta hånd om reklamasjoner og Ali godtar ikke bevisene mine så saken er ferdigbehandlet med konklusjonen: "Final solution: No refund". I tillegg til bilder leverte jeg denne som dokumentasjon: Den første ville jeg regnet med ble tricky, kvaliteten på varene har de et avslappet forhold til men nr 2 høres utrolig ut, dvs du lastet opp bilde av ett stk alkalisk batteri levert og din bestilling på 50 18650 og fikk ikke medhold?.. Så lenge en ikke får det som er bestilt har det vært smooth sailing for meg. Har dog fått noen selgere til å gi seg ved å true med å laste opp detaljert feedback 😈 Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 12.November.2024 Link til dette innlegget Svart 12.November.2024 Brigg skrev 33 minutter siden: Om du betaler med Paypal eller kredittkort kan det være noe å hente den veien. Jeg brukte PayPal og skal gi de et forsøk men jeg har erfart at de er veldig pro-selger... Fantino skrev 7 minutter siden: Så lenge en ikke får det som er bestilt har det vært smooth sailing for meg. For meg og...helt til nå... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
lurvetass Svart 13.November.2024 Link til dette innlegget Svart 13.November.2024 Hmm, ren svindel på aliexprss der altså. Og utrolig at de ikke følger opp sånt. Gi dem en skikkelig fight @SveinHa Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
tobixen Svart 13.November.2024 Link til dette innlegget Svart 13.November.2024 Jeg kjøpte silica-gel, 100g-pakker som veide mellom 108 og 113g ved mottak, altså omtrent 50% oppbrukt ved mottak. Jeg har bedt om et ganske beskjedent prisavslag, skal følge opp her hva som skjer videre. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Hulda Svart 13.November.2024 Link til dette innlegget Svart 13.November.2024 tobixen skrev for 2 timer siden: Jeg kjøpte silica-gel, 100g-pakker som veide mellom 108 og 113g ved mottak, altså omtrent 50% oppbrukt ved mottak. Jeg har bedt om et ganske beskjedent prisavslag, skal følge opp her hva som skjer videre. Bilr aldri oppbrukt, legg pakkene i stekeovnen ved 150 grader (google temp og tid) så er de så gode som nye. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 13.November.2024 Link til dette innlegget Svart 13.November.2024 4 minutes ago, Hulda said: Bilr aldri oppbrukt, legg pakkene i stekeovnen ved 150 grader (google temp og tid) så er de så gode som nye. Jeg regenererte innholdet i en av pakkene bare for å bekrefte at ti gram forsvant ved regenerering. I henhold til kilder på internett, så tåler ikke plasten 100C, derfor er det ikke mulig å regenerere hele silikagel-pakker i steikovn. Jeg hadde en viss tanke om å utfordre denne kunnskapen, men ombestemte meg i siste liten. Hadde jeg bestilt silicagel som løsvare, så hadde det vært akseptabelt - men når man bestiller de som pakker, så er det med en forventning om at de er klare til bruk. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Mastiff Svart 13.November.2024 Link til dette innlegget Svart 13.November.2024 @tobixen Jeg tar mine i mikrobølgeovnen. Kjører dem noen minutter av gangen, til de har fått tilbake den riktige fargen. Det funker helt ypperlig. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 13.November.2024 Link til dette innlegget Svart 13.November.2024 Flere som har problemer med å bestille fra Ali? Jeg får feilmelding om at varene ikke kan leveres til min region! Uansett hva jeg prøver og fra flere selgere! Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 13.November.2024 Link til dette innlegget Svart 13.November.2024 Mr_Stian skrev for 1 time siden: Flere som har problemer med å bestille fra Ali? Jeg får feilmelding om at varene ikke kan leveres til min region! Uansett hva jeg prøver og fra flere selgere! Jeg bestiller litt fra Ali, og opplever en veldig sjelden gang at noe ikke kan leveres. Da finner jeg i så fall en annen leverandør som kan levere, eller så dropper jeg det. Men det kan jo være andre ting som gjør at de ikke leverer, f.eks. kjemi som det ikke er lov å sende i post til Norge eller noe sånt. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Mr_Stian Svart 13.November.2024 Link til dette innlegget Svart 13.November.2024 Hos meg gjaldt det uansett hva jeg ville prøve. Men fant ut hva det var. Det var når jeg prøvde å betale med PayPal. Prøvde å betale med kort direkte i appen. Da funket det. Så oppdaterte jeg adressen i PayPal appen så funka det som vanlig etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 14.November.2024 Link til dette innlegget Svart 14.November.2024 On 11/13/2024 at 12:07 PM, tobixen said: Jeg har bedt om et ganske beskjedent prisavslag, skal følge opp her hva som skjer videre. Jeg fikk medhold i beskjedent prisavslag. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Stormwatch Svart 14.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2024 Ifølge debatt på diskusjon.no fungerer det bedre om man holder seg til varer som selges under "Choice". ikke dobbelt moms og ingen diskusjon rundt reklamasjoner. Når man søker hos Ali kan man velge å få kun Choice treff. Hos meg har det fungert, ikke fått momskrav. Men foreløpig ikke testet reklamasjon... Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 14.November.2024 Link til dette innlegget Svart 14.November.2024 Jeg fikk en stopp på betaling i forrige uke, da brukte jeg kredittkortet. Men etter det har jeg vært der et par ganger (mye morsom elektronikk som koster småpenger...), og PayPal har funket som den skal. Jeg har fremdeles ikke fått dobbel moms på noe som helst derfra, bare en gang for noen uker siden på eBay, og det fikk jeg refundert, med gebyret til Posten. Sitér dette innlegget Link to post
Stormwatch Svart 14.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2024 Mastiff skrev for 22 timer siden: Kjører dem noen minutter av gangen, til de har fått tilbake den riktige fargen. Det funker helt ypperlig. De jeg kjøpte har hvite krystaller, endrer ikke farge. Har du link til noen med farge? Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 14.November.2024 Link til dette innlegget Svart 14.November.2024 For eksempel: https://www.aliexpress.com/item/1005008018723449.html Bare å søke på silica gel color changing Sitér dette innlegget Link to post
Mixer'n Svart 15.November.2024 Link til dette innlegget Svart 15.November.2024 Har prøvd å bestilla LiFePo4 battericeller frå Ali. Etter diverse lureri fekk eg omsider 4 battericeler. Skulle vera 100 Ah, målt kapasitet er ca 22 Ah. Satt idag og gjekk gjennom diverse annonser på battericeller på Ali. Veldig billig, men sjekkar litt: Daikala celler 280 Ah til nok 562/stk. Mål 141x100x43 mm, 1,3 kg. Verdensrekord i kapasitet kontra størrelse vekt! Når ein ser nærare på bilde av cellene er kapasitet sladda over! Med andre ord: REIN SVINDEL! Eg handlar masse rart frå Ali, og det går stort sett greit. Har opplevd å bli kravd for moms, men det er unntaksvis. Og når leveransen uteblir får eg alltid refusjon. Men altså LiFePo4 battericeller: Faktisk ikkje mulig å finna ein seriøs leverandør via Ali! Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 15.November.2024 Link til dette innlegget Svart 15.November.2024 Kommer aldri til å kjøpe noe fra hverjen Ali eller Temu, eller andre kinesiske useriøse aktører! Betaler heller litt mer for å få varer av kvalitet! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Mastiff Svart 15.November.2024 Link til dette innlegget Svart 15.November.2024 @-morten- Jeg handler heller ikke på Temu, det er en blanding av et inntrykk av at det er dårligere kvalitet på blant annet elektronikk der, dels fordi reklamene deres irriterer meg grenseløst (Internett-utgaven av Boozts hyperirriterende "fashion, kids, beauty, home" fulgt av "The Nordic department store"), og dels fordi jeg syns hele opplegget virker for dumt, med "rabatter" og lykkehjul og sånt. Jeg har derimot handlet mye på Ali, og det er ganske mye av det man kjøper der som er akkurat de samme greiene man får her på butikker som Clas og Biltema. Men man bør ha en viss anelse om hva man kjøper. Jeg har hatt noen ganske få bomkjøp (stort sett fordi jeg ikke har lest beskrivelsen godt nok), men det aller meste jeg har fått de siste tre årene, siden jeg hentet båten min i Malvik og begynte å handle på Ali, har vært helt grei kvalitet. Det er ikke mye av det som har gått i stykker. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 15.November.2024 Link til dette innlegget Svart 15.November.2024 Mastiff skrev 39 minutter siden: med "rabatter" og lykkehjul og sånt. ...og samling av "Coins" som du snaut nok kan bruke til noe som helst... Ali er også blitt hissig nok på det der, spesielt på telefonen. Fordømt irriterende og gjør meg mer reservert til hele Ali... Regelrett useriøst... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
tobixen Svart 15.November.2024 Link til dette innlegget Svart 15.November.2024 AliExpress ligger langt nede på lista over leverandører for min del - fra Clas/Biltema/Kjell etc så gjelder norske forbrukerkjøpslover, det har en ganske god verdi i seg selv - men det er mulig å få tak i ganske mye fra aliexpress som ikke er mulig å få tak i gjennom norske leverandører. Andre ganger er det rett og slett enklere å bestille ting rett fra aliexpress enn å lete etter alternative norske leverandører ... og når jeg ikke befinner meg i Norge engang, så er det tidvis også enklere å bestille fra Kina enn å lete etter lokal leverandør. Det er blitt betydelig raskere å bestille ting fra AliExpress nå enn tidligere. Jeg antar at dette er en "Temu-effekt" - at det er blitt flere direkte flyavganger tilgjengelig, ref https://e24.no/naeringsliv/i/5EWXqO/temu-har-tatt-alle-flyene-vaare Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Mastiff Svart 15.November.2024 Link til dette innlegget Svart 15.November.2024 @SveinHa Jeg bruker aldri mobilen til noe sånt, bare pc (stort sett bare til å styre Home Assistant, lese nettaviser og ta imot meldinger, svare gjør jeg stort sett også på pc). Men på pc har de hatt maset om å ta imot varsler hele tiden jeg har hatt det, det kommer hver gang. Og så kommer rabattene opp, men det er stort sett kvantumsrabatter. To klikk, så er jeg i gang med handelen. Jeg har for lengst forstått at Temu er mye verre der. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 16.November.2024 Link til dette innlegget Svart 16.November.2024 On 11/14/2024 at 1:29 PM, Mastiff said: For eksempel: https://www.aliexpress.com/item/1005008018723449.html Bare å søke på silica gel color changing I tillegg til poser med silica-gel som ikke endrer farge, så bestilte jeg ett kilogram av denne: https://www.aliexpress.com/item/1005002288635709.html Begge ble bestilt samtidig, og begge lå i noen dager i Kina i påvente med å komme med samme fly. Pakkene med silica-gel kom med flyet, silica-gel som endrer farge kom til Oslo i går. Nå dro jeg fra Oslo og tilbake til båten i forgårs, så den fargede silica-gel'en får jeg ikke se på en stund. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Mastiff Svart 16.November.2024 Link til dette innlegget Svart 16.November.2024 @tobixen Den skifter farge, ja. Men du bestiller kanskje noe til ei havn nå? Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 16.November.2024 Link til dette innlegget Svart 16.November.2024 Nei, dette var bestilt for bruk i Oslo. Prøver å rydde hus, skal stue mange bokser bort på lager, og ønsker at elektronikk og klær holder seg tørre uansett temperaturendringer etc. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Mastiff Svart 16.November.2024 Link til dette innlegget Svart 16.November.2024 @tobixen Skjønner. Jeg har masse på et lager, men de holder det tørt nok til at ikke papp og papir viser noen tegn, så da går det nok bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.