Fsoarbdb Startet 15.August.2024 Link til dette innlegget Startet 15.August.2024 Hei.Noen har startet opp maskin,maskinen ruset seg og lot seg ikke stoppe de tok da pulverapparat og kvelte den i innsuget.har ikke sett motor enda og heller aldri prøvd å starte . regner med noe må gjøres når jeg nå skal ta over motor.noen som har en formening om hva som har skjedd og hva jeg bør gjøre videre? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 16.August.2024 Link til dette innlegget Svart 16.August.2024 Bildene var ikke synlige for meg men pulver fra standard pulverapparat er vel diverse salter og temmelig korrosivt så en skulle tro at hele forbrenningssystemet burde skylles godt og deretter konserveres. Ble fortalt av en forsikringsagent en gang at å tømme et pulverapparat i hjemmet kostet minimum 100000 i saneringskostnader selv om det ikke var noen brann. Han anbefalte CO2–apparat.. Sitér dette innlegget Link to post
Fsoarbdb Svart 16.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2024 Takk for svar,betyr det at motor bør skrus fra hverandre eller mener du gå over diesel pumpe? Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 16.August.2024 Link til dette innlegget Svart 16.August.2024 Den motoren bør nok i atomer. Årsaken til at den ruste ut må så finnes. Bildene ser ut til å være utilgjengelige akkurat nå, er det turbo på den? En vanlig årsak til diesel run-away er oljelekkasje i turbo. Er den uten turbo er det nok regulatoren i pumpa som har hengt seg opp. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.August.2024 Link til dette innlegget Svart 16.August.2024 Jeg vil tro at både sylindre og ventiler er fulle av rust etter den behandlingen der. Uansett så bør den plukkes ned for en skikkelig rengjøring for å fjerne pulverrester, fjerning av rust, sliping av ventiler og sikkert nye stempelringer. Jeg skjønner ikke hvorfor de fylte motoren opp med pulver når de bare kunne ha strupet lufttilførselen? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
subwoofer Svart 16.August.2024 Link til dette innlegget Svart 16.August.2024 Om jeg skal tippe: lufttilførsel som var vanskelig å komme til eller tette, kombinert med en god dose panikk. Da ender man der. Anta at status på den motoren for øyeblikket er moring. Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart 16.August.2024 Link til dette innlegget Svart 16.August.2024 Fikk en på verkstedet, som har hatt en liten overtenning i motorrommet, og tømt pulverslukkeren. Båten har etter hans utsagn stått i 14 dager mens de har støvsuget og vasket. Vi fikk den inn på verkstedet for å bytte ledningsnett og sjekke over motoren. Vi måtte ta ut motoren og plukke den totalt i deler, da den mer eller mindre var rustet sammen i toppen. Pulverapparater er oksygenstoppere, og det er som forklart oppe forskjellige salter, som automatisk suger til seg all fukt samtidig. og gjett hvor det ender opp! For kunden vår var det flaks at dette var en eldre motor, som det fortsatt er forholdsvis enkelt å finne deler til, så vi byttet hele toppen, etter å ha honet opp sylinderne. Han monterte i øvrig Bonpet i motorrommet i etterkant. Du bør være forberedt på at motoren er klar for utskifting. Sitér dette innlegget Link to post
Fsoarbdb Svart 16.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2024 Takk for svar ,se meg etter ny maskin. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.