Jump to content

Noe spesiel måte å drepe maskin på. Ford sabb usikker model(2711E)


Fsoarbdb

Recommended Posts

Hei.Noen har startet opp maskin,maskinen ruset seg og lot seg ikke stoppe de tok da pulverapparat og kvelte den i innsuget.har ikke sett motor enda og heller aldri prøvd å starte . regner med noe må gjøres når jeg nå skal ta over motor.noen som har en formening om hva som har skjedd og hva jeg bør gjøre videre?

 

 

Screenshot_20240809-163551~2.png

Screenshot_20240809-163515~2.png

Link to post

Bildene var ikke synlige for meg men pulver fra standard pulverapparat er vel diverse salter og temmelig korrosivt så en skulle tro at hele forbrenningssystemet burde skylles godt og deretter konserveres. Ble fortalt av en forsikringsagent en gang at å tømme et pulverapparat i hjemmet kostet minimum 100000 i saneringskostnader selv om det ikke var noen brann. Han anbefalte CO2–apparat..

Link to post

Den motoren bør nok i atomer. Årsaken til at den ruste ut må så finnes. Bildene ser ut til å være utilgjengelige akkurat nå, er det turbo på den? En vanlig årsak til diesel run-away er oljelekkasje i turbo. Er den uten turbo er det nok regulatoren i pumpa som har hengt seg opp.

Link to post

Jeg vil tro at både sylindre og ventiler er fulle av rust etter den behandlingen der. Uansett så bør den plukkes ned for en skikkelig rengjøring for å fjerne pulverrester, fjerning av rust, sliping av ventiler og sikkert nye stempelringer. Jeg skjønner ikke hvorfor de fylte motoren opp med pulver når de bare kunne ha strupet lufttilførselen?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post

Fikk en på verkstedet, som har hatt en liten overtenning i motorrommet, og tømt pulverslukkeren.
Båten har etter hans utsagn stått i 14 dager mens de har støvsuget og vasket.
Vi fikk den inn på verkstedet for å bytte ledningsnett og sjekke over motoren.
Vi måtte ta ut motoren og plukke den totalt i deler, da den mer eller mindre var rustet sammen i toppen.
Pulverapparater er oksygenstoppere, og det er som forklart oppe forskjellige salter, som automatisk suger til seg all fukt samtidig. og gjett hvor det ender opp!
For kunden vår var det flaks at dette var en eldre motor, som det fortsatt er forholdsvis enkelt å finne deler til, så vi byttet hele toppen, etter å ha honet opp sylinderne. Han monterte i øvrig Bonpet i motorrommet i etterkant.

Du bør være forberedt på at motoren er klar for utskifting.

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...