Jump to content

Baugpropell i Windy 25 Mirage

Johnny E

Recommended Posts

Jeg har nettop kjøpt meg en Mirage, men uten baugpropell. Det vil jeg montere inn.

Er det noen som har baugpropell som kan fortelle hva slags modell de har og svært gjerne poste noen bilder

av montasjen innvendig.

Legger ved et bilde jeg fant på nett. Her ser man også vannintaktet til toalettet er like i nærheten.

IMG_6552.jpeg.44e36eb84ba8d6550364b14685582b42.jpeg

Hanto 22, Nidelv 28, Joda 310Bavaria 35 Sport (2 x KAD300), Ibiza 22 SE, Najad 34 (seilbåt)

Windy 25 Mirage (D4 260)

Finn deg en monteringsanvisning for montasje av baugthruster i planene båter OVER 25 knop. Der står alt. Les deg opp. 

Om du er glad i toppfarten din, så kan det være lurt å unngå et 185Ah batteri på 47kg i bauger, i tillegg til 50kg thruster og materiell. Siden din båt ikke så lang så kan du vurdere lange kabler. 5.5m?

Om noen mener at det ikke spiller noen rolle med vekten så takk høflig før rådet og løp... 

Utforming av tunellavsluttning er meget viktig. 

Strøm: les det @Komodoskriver i en annen tråd på topp nå om baugthruster.

Helt annen båttype men filosofien rundt strøm er det som er viktig for deg. Lytt, han kan dette. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...