Jump to content

Bytte drivreim KAD32

RJB

Recommended Posts

Sist jeg demonterte så prøvde jeg i 45min, så fikk jeg besøk av en sønn, så brukte jeg 1 time på å argumentere mot hans forslag, så brukte han 2 min på å løsne skruene med en 36V batteridreven muttertrekker, mens han holdt hjulet i et fast grep med en hånd og tykk skinnhanske. 

Menteparten av tiden brukte han på å få meg vekk slik at han kunne få arbeidsrom... :lipseal:

Tror vi får konkludere med at verden går videre...:thumbsup:

dieselfan skrev 1 time siden:

Dette er TS sin første tråd.... jeg synes han starter bra.
Trådtittel er kort, men mulig å forstå.
Stå på :thumbsup: 

Takk :)

Jeg bor i Asker. Jeg har muttertrekker, men utfordringen blir allikevel å få drivhjulet til å slutte å rotere. Jekkestropp er sikkert en god ide, prøver det når jeg får tid til å dra ned i båten.

RJB skrev for 2 timer siden:

Jeg bor i Asker. Jeg har muttertrekker, men utfordringen blir allikevel å få drivhjulet til å slutte å rotere. Jekkestropp er sikkert en god ide, prøver det når jeg får tid til å dra ned i båten.

Muttertrekkeren starter så brått/slår att ikke hjulet klarer å følge samme tempo så derfor løsner skruene isteden.
Har gjort liknende en rekke ganger men ikke på denne motoren.

Hvis det er reim til generator så trenger du vel ikke løsne de boltene?  Ta av de utenforliggende reimene ved å løsne de tilhørende strammerne. Ikke store jobben

Du tenger vel ikke løsne de boltene uansett hvilken reim du skal bytte mener jeg ut fra husken

Velkommen til Båtplassen @RJBog lytt gjerne til @Windy37GM. Har lært mye av han som jeg har brukt på mine KAD32

Tipser også om ar det er et dokumentarkiv her inne hvor du kanskje kan finne verkstedsbøker til motoren. Selv kjøpte jeg alle bøkene og det har spart meg for mange kroner

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L

17 hours ago, pipe said:

Muttertrekkeren starter så brått/slår att ikke hjulet klarer å følge samme tempo så derfor løsner skruene isteden.
Har gjort liknende en rekke ganger men ikke på denne motoren.

Det er min erfaring også! f.eks om du skal skru av et bilhjul, må du altid ha hjulet i bakken når du skal skru opp med manuel vektarm.  med muttertrekker er det sånn moment at hjulet ikke rekker å gå rundt. Så det skal ikke så stor kraft til eller friksjon til å holde igjen et reimhjul

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...