Time Off Startet 18.August Del på Facebook Startet 18.August Jeg skal skifte impeller på en 2takt 4 hk Mercury, men får ikke trukket ut undervannshuset. Løsnet to bolter i underkant, åpnet inspeksjonshuller på stammen og løsnet klammeret som holder girstangen. Det virker som om akslingen sitter fast. Noen som har et tips for hvordan man får trukket ut denne? Har sprutet inn WD40, men det sitter dønn fast. Sitér dette innlegget Elwaro 30 under oppussing og refit hjemme på gårdsplassen, vegg i vegg med snekkerbua Bor i Rygge Link to post
Grand Banks jr Svart 18.August Del på Facebook Svart 18.August Kjenner ikke til den modellen, men det hender det sitter en bolt under en sinkanode under kavitasjonsplaten. Noen ganger må man snu motoren opp ned og sprute inn rustpenetrerende spray for å få løsnet ting. På min gamle Evinrude må jeg løsne en løsesplint/ ring oppe under dekslet for selve girveksler-stangen. Jeg har lagt en trekloss oppå kavitasjonsplaten og slått ned med hammer for å løsne på et par motorer. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Time Off Svart 18.August Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August Takk for tipset, jeg ser det sitter en bolt ved sinkanoden, skal forsøke å løsne den og se om det hjelper Sitér dette innlegget Elwaro 30 under oppussing og refit hjemme på gårdsplassen, vegg i vegg med snekkerbua Bor i Rygge Link to post
dieselfan Svart 18.August Del på Facebook Svart 18.August Time Off skrev 49 minutter siden: ser det sitter en bolt ved sinkanoden, skal forsøke å løsne den og se om det hjelper Se på sprengskisse hos en av de som selger deler. På sprengskissen kan en se hvor mange skruer det er og hvor de sitter Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 18.August Del på Facebook Svart 18.August Måtte bruke trekiler på min 115 hk, men bør jo være noe enklere på en 4 hk. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Time Off Svart 19.August Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August Bra tips, får se hva jeg får til i kveld! Sitér dette innlegget Elwaro 30 under oppussing og refit hjemme på gårdsplassen, vegg i vegg med snekkerbua Bor i Rygge Link to post
Grand Banks jr Svart 19.August Del på Facebook Svart 19.August dieselfan skrev for 8 timer siden: Se på sprengskisse hos en av de som selger deler. Det er et veldig godt tips, og noe som har reddet meg en del ganger. Jeg bare gjør det intuitivt selv nå, gjerne før jeg rører en skrue i maskinen. Starter ofte med å søke frem en sprengskisse av det jeg skal skru på, samt om det finnes en YouTube veiledning. Skulle bytte impeller på en gammel 60 hk Evinrude, ig da reddet en YouTube video meg. For der var det noe oppe under dekslet som måtte løsnes som jeg ikke visste om. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
J-Å Svart 19.August Del på Facebook Svart 19.August https://www.marineengine.com/parts/mercury-outboard-parts/4-2stroke/0p401000-up-bel/gear-housing-components Sitér dette innlegget Link to post
Time Off Svart 19.August Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August Denne linken var gull! Da finner jeg ut av det! Takker Sitér dette innlegget Elwaro 30 under oppussing og refit hjemme på gårdsplassen, vegg i vegg med snekkerbua Bor i Rygge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.