Jump to content

Vannmåler som ikke virker - løs ledning - hvor koble til

toholthe

Recommended Posts

Jeg har en vannmåler som ikke fungerer. Dette er på en Dufour seilbåt fra 2015. På tanken ser jeg det er koblet til 4 ledninger, men det er også en femte som er løs. Regner med det er her feilen ligger, men hvor skal den kobles på?

Vil jo tro at de 4 andre har forskjellig motstand koblet til seg som får VDO instrumentet til å vise hhv full, 3/4, 1/2 og 1/4. Problemet er at det er ikke noen åpenbare steder den sorte ledningen har vært koblet til på tanken. Det er heller ingen andre løse ledninger som den kan kobles på. 

Noen som kjenner denne type sensor og har forslag til hvordan den kan fikses uten å ta ut hele tanken?

No photo description available.

Kjenner ikke systemet, men kan det stemme at noe av kobberkjernen er uisolert og stikker ut, som tyder på at den har vært koblet et sted (vanskelig å tyde fra bildet)?

Ser for meg ut som at det er fler inngående kabler på den hvite snap-koblingen enn det er utgående kabler (eller motsatt)........ Svart kabel kan tyde på at dette er minus-leder til VOD.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...