Gabi Startet 22.August Del på Facebook Startet 22.August Vi må bytte alle borrelåsene til kallesjen, som nå er ca 8 år gammel. Er det forskjell på kvalitet på borrelåser til båtkallesje fremover ellers? De bør kunne tåle mange ganger opp og igjen, tåle sjøvann og sollys. Hvor bør jeg bestille fra? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 22.August Del på Facebook Svart 22.August Jeg tipper det er stor forskjell på hvordan familiemedlemmene belaster borre- og glidelåsene. Du vet Gabi, om det var du eller jeg alene som dro disse opp og ned, av og på,.. ville du hatt fine borre- og glidelåser i dag Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 22.August Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August Helt sant!🤣😂 Spesielt ift glidelåsene synes jeg. Må da kunne gå an å glide opp og ned på en noenlunde vettug måte uten å skulle sette verdensrekord i hastighet hver gang! Sitér dette innlegget Link to post
PolarLi Svart 22.August Del på Facebook Svart 22.August Lurer på det samme selv. Har noen forresten prøvd eller sett magnetlåser på kalesjer? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 23.August Del på Facebook Svart 23.August ang borrelåser - ofte bare den ene parten som slites mye slik at den ikke lenger holder det den skal. Du får teste med en frisk borrelåsremse , kanskej du slipper med å bytte halvparten Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
MIMA IV Svart 23.August Del på Facebook Svart 23.August Kan denne være aktuell? https://www.clasohlson.com/no/Scotch-Extreme-borrelasband-25-mm,-2-pakning-/p/41-4209 Litt stiv meterspris, og heft på 5kg er vel overkill Denne er vel mer egnet: https://www.lorentzen.no/borrelås-hardhook-polyester-20-mm-hvit Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 23.August Del på Facebook Svart 23.August Helt klart forskjell, mine er for bra :) Husker ikke kalesjemakeren i farten. Må ta i for å løsne dem, genseren henger fast om en er borti. Nesten undødvendig med glidelås på vinder og dør. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
zaq Svart 23.August Del på Facebook Svart 23.August Mener å huske at når jeg fikk nye borrelåser, så viste kalesjemakeren meg to ulike typer som ved første øyekast så ganske like ut. Den ene hadde imidlertid enkle mothaker, mens den andre hadde mothaker som så mer ut som en sopp. Sistnevnte var langt kraftigere, men om holdbarheten var ulik på de to variantene vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.