Jump to content

1852 dieselvarmer fra Watski, erfaringer?

pusken@online.no

Recommended Posts

Antakeligvis samme som JP som flere andre selger som importeres av flak, ikke den kjipeste kinavarmeren, men fortsatt en kinavarmer. Blitt solgt i mange år og grei deletilgang. Tryggere enn å kjøpe direkte fra Kina med tanke på reklamasjon og eventuelt forsikring ved skade.

Min erfaring med tilsvarende er mye for pengene, men kjipt display og Monteringsdelene som følger med er søppel, spesielt eksos. Så regn med at monteringsdeler og slanger fort koster det samme som varmeren. Og med tanke på brannfare og CO forgiftning er det ikke her du vil spare penger.. Men hvis det du har fra før kan gjenbrukes er jo ikke dette noe problem.

Har du sjekket om mikunien kan la seg reparere? Jeg tror en reparert mikuni har vel så lang levetid som en kinavarmer

Stormwatch skrev for 6 timer siden:

Til tross for at de skriver "Pakke med alt du trenger for å installere en dieselvarmer i båten din." så følger ikke eksosgjennomføringen med.

Og den koster kr 1200...

Jeg kjøpte en eksosgjennomføring på ebay fra Ukraina av alle steder, for noen år siden. Vesentlig billigere iallefall, litt forskjellig å velge i der ute.

eksos.jpg.85eed2bfd6103607f59a4fbef4e4a2d3.jpg

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Eller så kjøper du en Beliefvarmer, som går for å være veldig god kvalitet, og ekte 5kW. Selv kjøpte jeg 2 stk da min erfaring var at Mikunien som sto i båten originalt var for liten utenfor høysesongen, men det var ikke nødvendig da Beliefen er mye kraftigere.

Dermed ligger den andre jeg kjøpte på finn til selvkost om du er interessert i å kjøpe den...

https://www.finn.no/355869033

Ellers så har jeg en Mikuni som fungerer liggende, ryker en del under oppstart noen ganger. Var tynn kabling i båten, mulig det var årsaken, event. så trenger den kanskje en rens.

Lars Hansen skrev for 3 timer siden:

Eller så kjøper du en Beliefvarmer, som går for å være veldig god kvalitet, og ekte 5kW. Selv kjøpte jeg 2 stk da min erfaring var at Mikunien som sto i båten originalt var for liten utenfor høysesongen, men det var ikke nødvendig da Beliefen er mye kraftigere.

Dermed ligger den andre jeg kjøpte på finn til selvkost om du er interessert i å kjøpe den...

https://www.finn.no/355869033

Det må da være bedre for TS å kjøpe den han linker til direkte hos norsk forhander med båfølgende garanti og rettigheter, enn å kjøpe Beliefen som også er en kinavarmer hos deg for samme prisen? 

Hvordan skal en håndtere reklamasjoner om den som du selger får feil?

Bergen skrev for 7 timer siden:

Det må da være bedre for TS å kjøpe den han linker til direkte hos norsk forhander med båfølgende garanti og rettigheter, enn å kjøpe Beliefen som også er en kinavarmer hos deg for samme prisen? 

Hvordan skal en håndtere reklamasjoner om den som du selger får feil?

Dersom garanti er viktigere enn varmen du får ut, så har du selvfølgelig et poeng.

Nå står det ikke noe om hva slags båt TS har, men er det en litt større båt så blir fort den varmeren i minste laget, spesielt om det er lange slangetrekk. Beliefen har 90W's vifte, noe som er 2,6 ganger så kraftig som det 1852 varmeren har.

Beliefen har også 25 prosent mer varmeeffekt.

Men har TS en båt på rundt 30 fot som bare brukes på sommeren vil han nok bli fornøyd. (Men da skjønner jeg ikke hvorfor han ikke kjøper en direkte fra Kina til 2000 kroner som de egentlig koster...)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...