Flytebåt Startet 24.August Del på Facebook Startet 24.August Hei, Jeg har lite peiling på elektro, men jeg skal forsøke å forklare så godt jeg kan. Sigarettenneren vil ikke lade telefon når den er koblet til de installerte ledningene under styreposisjon. Dette har fungert før. Jeg har målt spenning i ledningene og de viser 11,6v når motor er av, og 12,6v når motor er på. Batteriet er fulladet, så jeg synes det er rart med lav spenning. Jeg har også testet sigaretteneren direkte på batteriet, og da fungerer det. Har testet med 2 forskjellige sigarettenere på de installerte ledningene, men det fungerer ikke. Hva et galt? 🙂 Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 25.August Del på Facebook Svart 25.August Du måler antagelig spenningen når kontakten er ubelastet. Derfor kan du måle en forholdsvis høy spenning, selv om det er dårlig kontakt et sted. En prøvelampe som gir litt belastning kan være en god løsning. En vanlig 12V lyspære med to ledninger f.eks. Da kan du følge kablingen og måle, tilbake mot batteriet, både på + og - siden. En prøvelampe med sigarettennerkontakt kan også være greit. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 25.August Del på Facebook Svart 25.August Flytebåt skrev for 10 timer siden: Har testet med 2 forskjellige sigarettenere på de installerte ledningene, men det fungerer ikke Velkommen på Baatplassen. Det virker på meg som at hvis de ikke får svar straks så logger de seg av. Mål rett på batteriet,der bør du ha høyere spenning med og uten motorgange. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
snekkerbod Svart 25.August Del på Facebook Svart 25.August Nye ledninger til batteriet. Og: Hvis du ikke røyker, bytt hele enheten til et USB uttak. Sitér dette innlegget Link to post
Flytebåt Svart 25.August Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August Takk for svar. Forstår da at det kanskje er noe feil på ledningene et sted, og at jeg må måle på en annen måte. Venter nok da til båten er på land, for blir sjøsyk av å stå på hodet en så trang plass. Det er for ordens skyld bytte fra sigarettenner til USB-uttak jeg holder på med 😉 Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 25.August Del på Facebook Svart 25.August Flytebåt skrev 32 minutter siden: Forstår da at det kanskje er noe feil på ledningene et sted Eller mer sannsynlig en dårlig kobling eller kontakt et eller annet sted på veien. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.