Jump to content

Måle gass og girkabel

tor-bs

Recommended Posts

Jeg skal kjøpe inn og montere nye kontrollkabler - c8.
Det er 310 cm fra konsollen til utenbordsmotor.
De gamle styrekablene er 12 fot, men føltes litt lange. De var ikke lagt i en sløyfe. Min nye styrekonsoll er flyttet ca 15 cm nærmere akter.
Når jeg ser på nettet for å finne ut hvordan kontrollkabler skal måles finner forskjellige utregninger. Noen mener man skal legge til 4fot og lage en sløyfe foran motoren, andre sier at man skal legge til 3 fot og lage en sløyfe. Og til sist har jeg lest 2 fot. Et sted står det at jeg skal legge til en fot på girkabel og to fot på gasskabel. Jeg har også lest at man bare skal rundt opp til nærmeste fot. 
Er det noen som har gode erfaringer med dette og kan gi meg en anbefaling?

Det er en båt jeg pusser opp, og det har vært en del "spesielle" løsninger på den. Jeg er derfor usikker på om løsningen med å ikke legge kabelen i sløyfe er den beste eller ikke. Når jeg leser om kontrollkabel er det tydelig at alle mener det er 1 måte å måle kontrollkabel. Problemet er at de opererer med forskjellig antall fot man skal legge til målet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...