Kronidiot Startet 25.August.2024 Link til dette innlegget Startet 25.August.2024 Jeg har denne gasshendelen til min KAD43 Når jeg gir godt på så må jeg holde spaken i valgt posisjon for å hindre at den går tilbake. Når motor ikke går blir spaken stående. Har ikke kommet på å prøve med giret utkoblet. Hvor starter jeg feilsøkingen? Link to post
Bellil Svart 26.August.2024 Link til dette innlegget Svart 26.August.2024 Jeg ville tro det er treghet i vaier og/eller mekanismen på motor. A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Gabi Svart 26.August.2024 Link til dette innlegget Svart 26.August.2024 Når jeg hadde Scand Baltic 1985mod med KAMD43P så var min gasshåndtak ganske treg. Så jeg spurte Volvo forhandleren om det gikk av å smøre opp. Da sa de at gasshendelen hadde en skrue-justering og om den var slakk så ville ikke gasshåndtaket holde seg i posisjon. Så bedre litt stram enn litt slakk. Kan det være slik hos deg også? En strammeskrue et sted du kan prøve å stramme? Link to post
arnearmoa Svart 26.August.2024 Link til dette innlegget Svart 26.August.2024 Skade på strømpen kanske? Sånn at du «moser» den litt et sted, og så retter den seg ut igjen og drar dermed vaieren litt inn igjen når vibrasjoner hjelper litt på overvinning av friksjon? Sikkert på bærtur nå, men… Link to post
Kronidiot Svart 30.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2024 Gabi skrev On 26.8.2024 at 22.03: Kan det være slik hos deg også? En strammeskrue et sted du kan prøve å stramme? Fant en løs skrue under dekselet, men kan ikke si at det hjalp nevneverdig.. ? Link to post
Kronidiot Svart 30.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2024 Bellil skrev On 26.8.2024 at 20.41: Jeg ville tro det er treghet i vaier og/eller mekanismen på motor. Hm, hvordan finner jeg ut av det da ? Link to post
dieselfan Svart 30.August.2024 Link til dette innlegget Svart 30.August.2024 Kronidiot skrev 24 minutter siden: Hm, hvordan finner jeg ut av det da ? Tar vel ca 4 min å demontere gasswire fra regulatorarm. Link to post
arnearmoa Svart 30.August.2024 Link til dette innlegget Svart 30.August.2024 Glir spaken lett? Beveger den seg med eller mot tyngdekraften når det skjer? Mister du turtall når det skjer? Jeg hadde tidligere en elektronisk spak som gled så lett at den økte pådrag av seg selv pga. tyngdekraften, både forover og i revers. Jeg ville antatt at nesten alt er annerledes hos deg??? Link to post
Kronidiot Svart 31.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2024 Problem løst! Måtte bare stramme skruen godt nok. Hendelsen ble treg, men heller det enn å måtte sitte med hånden på den hele tiden ?? Link to post
Bellil Svart 2.September.2024 Link til dette innlegget Svart 2.September.2024 Takk for at du oppdaterer med løsning på problemet @Kronidiot A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
arnearmoa Svart 2.September.2024 Link til dette innlegget Svart 2.September.2024 Amen to that Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn