wpk Startet 27.August.2024 Link til dette innlegget Startet 27.August.2024 Hei. Ønsker tips om en åpen utsettingsrampe hvor jeg kan sette ut en 20 fots båt fra båthenger i området rundt Tønsberg. Må også kunne parkere bil og henger for dagen i nærheten. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 27.August.2024 Link til dette innlegget Svart 27.August.2024 Prøv båtrampe.no, interaktivt kart med oversikt over landets båtramper. Med link til Google Maps, da med beskrivelse av ruten du må kjøre for å komme til den aktuelle rampa. For enkelte rampers del er det også vedlagt bilde av selve rampa og beskrivelse om det skulle være spesielle forhold (skjermbildet er av nettsiden der jeg klikket meg inn på ei båtrampe i Stavanger). Sitér dette innlegget Link to post
TåT Svart 27.August.2024 Link til dette innlegget Svart 27.August.2024 Jeg har tidligere satt ut båt på Vallø. Jeg er dog litt usikker på om det er lov å parkere med henger der. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 27.August.2024 Link til dette innlegget Svart 27.August.2024 TåT skrev On 27.8.2024 at 19.42: Jeg har tidligere satt ut båt på Vallø. Jeg er dog litt usikker på om det er lov å parkere med henger der. Vis hele sitatet Ja, Vallø er flott sted å sette ut båt og parkere. Det er fri parkering på grusen rett ved båtrampen. For å parkere på oppmerkede plasser på asfalten må man ha parkeringskort og man får kommunalt gebyr ved overtredelse. Sitér dette innlegget Link to post
Moderator Svart 27.August.2024 Link til dette innlegget Svart 27.August.2024 https://baatplassen.no/i/forum/211-utsettingsramper/ Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 27.August.2024 Link til dette innlegget Svart 27.August.2024 Moderator skrev On 27.8.2024 at 19.51: baatplassen.no/i/forum/211-utsettingsramper/ Vis hele sitatet Den oversikten var jeg ikke klar over, takk! Da skal jeg se om jeg ikke får tatt noen bilder av ramper i området og legge ut etter hvert? Sitér dette innlegget Link to post
wpk Svart 27.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2024 Så bra! Takk for hjelpen alle sammen! Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 27.August.2024 Link til dette innlegget Svart 27.August.2024 Hakkannen skrev On 27.8.2024 at 19.58: Moderator skrev On 27.8.2024 at 19.51: baatplassen.no/i/forum/211-utsettingsramper/ Vis hele sitatet Den oversikten var jeg ikke klar over, takk! Da skal jeg se om jeg ikke får tatt noen bilder av ramper i området og legge ut etter hvert? Vis hele sitatet Fint med litt oppdateringer på oversikten over båtramper da det helt sikkert både er forandringer etterhvert og båtramper som aldri har kommet med. Jeg ser at siste året er det kun kommet en kommentar der, og det var da jeg for nesten et år siden skrev litt tilleggsinfo om en av rampene i Aust-Agder. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 28.August.2024 Link til dette innlegget Svart 28.August.2024 19 fot skrev On 27.8.2024 at 23.36: Fint med litt oppdateringer på oversikten over båtramper da det helt sikkert både er forandringer etterhvert og båtramper som aldri har kommet med. Vis hele sitatet Enig, la også merke til dette, så da er det fint å kunne fylle ut litt mer info? Hadde nok gjort det tidligere om jeg hadde vært klar over denne oversikten, så glad for å bli gjort oppmerksom på den. Sitér dette innlegget Link to post
Moderator Svart 28.August.2024 Link til dette innlegget Svart 28.August.2024 Flott om det kunne blitt oppdatert/supplert. Gjelder også Båtrelaterte foreninger. Her er nesten alle 18 år gamle og mange av sidene er flyttet eller nedlagt. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 28.August.2024 Link til dette innlegget Svart 28.August.2024 Den typen informasjon egner seg egentlig bedre som Wiki-sider, slik at det man ser er det siste noen har oppdatert, ikke hele historikken. Som forumposter blir det veldig fort uoversiktlig. Men den viktigste informasjonen å finne er uansett når det som står der ble oppdatert, informasjon er ferskvare. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 28.August.2024 Link til dette innlegget Svart 28.August.2024 Vallø båtforening, nord østre hjørne. Der kan du sete ut båten gratis. Du kan også parkere på grusen, det er gratis. Vekommen! mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Windy37GM Svart 28.August.2024 Link til dette innlegget Svart 28.August.2024 TåT skrev On 27.8.2024 at 19.42: Jeg har tidligere satt ut båt på Vallø. Jeg er dog litt usikker på om det er lov å parkere med henger der. Vis hele sitatet Det er lov. Parker på grusen, bruk sunn fornuft og ikke vær i veien så går det svært-så-fint :-) mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.