sol Startet 30.August.2024 Link til dette innlegget Startet 30.August.2024 Hei.Skulle i henhold til servicehefte fra Volvo Penta ha byttet registerreim etter 1400 timer eller 10 år.Dette har jeg ikke gjort på min D3-160. Den har ikke gått mer en 546 timer,men det burde nok vært gjort siden motoren er fra 2009 Hva gjør dere ang. dette ? Kommentar fra moderator: Tittelen, som var "Skifte av registerreim", er redigert av moderator. Alle må vennligst gjøre seg kjent med reglene før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 30.August.2024 Link til dette innlegget Svart 30.August.2024 Bytt reima, kort forklart. 15 år er overtid for reima. Timetall er underordnet her, reima/ gummien er ferskvare. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 30.August.2024 Link til dette innlegget Svart 30.August.2024 hanto1 skrev 3 minutter siden: Bytt reima, kort forklart. 15 år er overtid for reima. Timetall er underordnet her, reima/ gummien er ferskvare. Jeg byttet etter 8 år 550 timer på min D3-220 2013 mod. Reima var tilsynelatende like fin. Men serviceboka sa vel 600 t/7 år mener jeg. Jeg mener mange ting kan drøyes ved lavt timeantall men akkurat denne hadde jeg ikke turt å utsette. Betalte ca 8000 for jobben. Vurderte å gjøre det selv men mistet motet når jeg studerte verkstedmanualen. Var mye ‘greier’.. Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 30.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2024 Får gjøre det.Må nok ha hjelp til det.Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.