Jump to content

Kontroll av reg reim Yamaha F150 hk 2018

Frissy

Recommended Posts

IMG_1894.jpeg.58703867cc4f82d954fef99898eef6ba.jpegJeg har en Yamaha 150 hk 2018. Har alltid hørt at reg reim skal byttes på 500t eller 5 år. 
Tenkte å ta en del service selv i år da båten ikke har garanti og på tidligere motorer har jeg ordnet dette. 
ser i manualen at det står kontroll av reg reim 1 gang i året og bytte ved behov. Så står det uansett bytte på 1000t. Motor har kun gått 180t men er 6 år. 
tenker at tidligere har det ikke vært behov for å bytte på 5 og lurer på om det er mulig å kontrollere dette selv og hva jeg evt skal

se etter?

Frissy skrev 33 minutter siden:

lurer på om det er mulig å kontrollere dette selv og hva jeg evt skal

se etter?

Se på den generelle tilstanden slik som sprekker og skader i gummien som er lite trolig på en så ny motor som din
Men det viktigste av alt er å sjekke om det er mye reimstøv.
En registerreim ryker svært skjelden av men det er gjerne ett lite parti med tenner som løsner av reimen.

Det skjer når selve tannen er slitt slik den blir av mange motortimer eller man kjører rundt med for slak registerreim.
Uansett så blir det reimstøv av en slik tilstand.
Så oppsummert sjekker man reimen for sprekker og skader,sjekker mengden reimstøv,ser på tykkelsen av tennene og kontrollerer straming av reim

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...