Lazyjack Startet 1.September.2024 Link til dette innlegget Startet 1.September.2024 Axiom 9' plotter med touchskjerm. Er det normalt at skjermen blir så varm at det er ubehagelig å holde hånda på den mer enn noen få sekunder? Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart 1.September.2024 Link til dette innlegget Svart 1.September.2024 Ja, selv med romslig plass og mye luft bak, blir skjermen mer enn behagelig varm. 12 tom skjerm kobla til 12v via 24/12 omformer. Årsak? Mystisk! Avventer kommentarer i tråden. Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
abbor Svart 1.September.2024 Link til dette innlegget Svart 1.September.2024 Har opplevd at skjermene mine blir temmelig varme i varmt vær når sola skinner rett på baksiden av skjermene som er montert med brakett på toppen av instrumentpanelet. Setter da bare Eberspächeren på ventilasjon og roterer dysen mot baksiden av skjermene. Etter få minutter er temperaturen gått ned mange grader. Vet at noen har montert vifter som blåser bak på skjermer som er montert innfelt. Problemet er en kombinasjon av for høy temperatur bak skjermen og lav luftstrøm bak på skjermene slik at kjøleribbene bak på skjermen får liten effekt. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 1.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2024 Min skjerm står montert på svingbar brakett og står dermed helt åpent. Likevel blir den altså veldig varm. Jeg får måle strømtrekk og sammenligne det med oppgitt effektforbruk for å være sikker på at alt er i orden. Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 1.September.2024 Link til dette innlegget Svart 1.September.2024 Ja, min b&g zeus 3s blir veldig varm, spesielt i varmt vær :) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 1.September.2024 Link til dette innlegget Svart 1.September.2024 5nacks skrev 3 minutter siden: Ja, min b&g zeus 3s blir veldig varm, spesielt i varmt vær :) Jeg har Simrad NSS12 Evo3s som er det samme Sitér dette innlegget Link to post
Schanty Svart 1.September.2024 Link til dette innlegget Svart 1.September.2024 Har samme plotter, og den blir også ubehagelig varm å holde lenge på, har lest at flere sier det samme, men hva som er riktig temp. vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.