Teerex Startet 4.September.2024 Link til dette innlegget Startet 4.September.2024 Denne er til salgs på facebook, men selger vet ikke hva den hører til. Så jeg ble litt nysgjerrig, fant ikke noe fornuftig med google lens heller sånn på sparket. Ser iallefall ut som ladeluftkjøler/aftercooler til en 6-syl dieselmotor av noe slag. Noen som kjenner den igjen? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
dieselfan Svart 4.September.2024 Link til dette innlegget Svart 4.September.2024 Nå har det gått 2 timer uten at nøtten er knekket... Kan du dele bilde av inn-porten? Hva er førstepremien? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 4.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2024 Ja glemte det sjette bildet der, har lagt det inn nå. Hvis det var inn/ut-portene for sjøvann du mente? Luft innport manglet det bilde av, kan be om å få det. Premien ja... nei det blir vel sjansen til å få seg en rimelig ladeluftkjøler Hvis det er innmat i den da. Skal be om bilde av det også, ser skruene på det ene endelokket er løst. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
dieselfan Svart 4.September.2024 Link til dette innlegget Svart 4.September.2024 Teerex skrev On 4.9.2024 at 23.23: Luft innport manglet det bilde av, kan be om å få det. Vis hele sitatet Denne blir vel brukt av min to motorer, det som skiller dem er "hot air inlet flange" Skal du bygge noe selv så vil jeg anbefale Mota, ikke billig men kaldere luft ut, har ikke jeg målt på noen ladeluftkjøler. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 5.September.2024 Link til dette innlegget Svart 5.September.2024 Litt på siden, men vi har også en klassisk quiz-tråd som heter "Hva er dette?" Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 5.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2024 dieselfan skrev On 4.9.2024 at 23.58: Denne blir vel brukt av min to motorer, det som skiller dem er "hot air inlet flange" Skal du bygge noe selv så vil jeg anbefale Mota, ikke billig men kaldere luft ut, har ikke jeg målt på noen ladeluftkjøler. Vis hele sitatet Minst to motorer altså? Har du noe hint? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
A.M.S. Svart 6.September.2024 Link til dette innlegget Svart 6.September.2024 Den hører til OMC Cobra diesel (Steyr Motors) For eksempel: OMC Cobra Diesel 205 hk | FINN.no Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 6.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2024 Takk for det, jeg tenkte på Steyr men ikke så gamle fra tidlig 90-tall Denne er jo dessuten marinisert av OMC. Med andre ord relativt sjelden kanskje? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
dieselfan Svart 6.September.2024 Link til dette innlegget Svart 6.September.2024 Teerex skrev On 6.9.2024 at 20.00: Takk for det, jeg tenkte på Steyr men ikke så gamle fra tidlig 90-tall Vis hele sitatet Forløperen til 166 og 236 var vel i salg til 2007, om ikke i Norge så i Italia og Østerrike som Tier III. I tillegg så ble jo motorene lakket og solgt av Solas, men den varianten var nok vanligere i Holland/Belgia enn den var i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.