Jump to content

Hvilken 6-syl dieselmotor hører denne ladeluftkjøleren til?


Teerex

Recommended Posts

Denne er til salgs på facebook, men selger vet ikke hva den hører til.

Så jeg ble litt nysgjerrig, fant ikke noe fornuftig med google lens heller sånn på sparket.

Ser iallefall ut som ladeluftkjøler/aftercooler til en 6-syl dieselmotor av noe slag.

Noen som kjenner den igjen?

 

mab.jpg.a00a7da87edf33e88eac1fe71dd700f8.jpg

 

mab2.jpg.dfc6260d8598c3765ab6e0afa35569ec.jpg

 

mab4.jpg.d3b75db1574dc6c88e1f6d804b460635.jpg

 

mab5.jpg.80e91a10b1ee2856e4dd3d1b9daa54f0.jpg

 

mab3.jpg.29af66e8a9a37baba429a7f865199e6d.jpg

 

mab6.jpg.5c692dbc4d6988417d2d6c67d258dc0c.jpg

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Ja glemte det sjette bildet der, har lagt det inn nå. Hvis det var inn/ut-portene for sjøvann du mente?

Luft innport manglet det bilde av, kan be om å få det.

Premien ja... nei det blir vel sjansen til å få seg en rimelig ladeluftkjøler :saint: 

Hvis det er innmat i den da. Skal be om bilde av det også, ser skruene på det ene endelokket er løst.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Teerex skrev 28 minutter siden:

Luft innport manglet det bilde av, kan be om å få det.

Denne blir vel brukt av min to motorer, det som skiller dem er "hot air inlet flange" 

Skal du bygge noe selv så vil jeg anbefale Mota, ikke billig men kaldere luft ut, har ikke jeg målt på noen ladeluftkjøler.

Link to post
dieselfan skrev for 12 timer siden:

Denne blir vel brukt av min to motorer, det som skiller dem er "hot air inlet flange" 

Skal du bygge noe selv så vil jeg anbefale Mota, ikke billig men kaldere luft ut, har ikke jeg målt på noen ladeluftkjøler.

 

Minst to motorer altså? Har du noe hint? :giggle:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Takk for det, jeg tenkte på Steyr men ikke så gamle fra tidlig 90-tall :saint:

Denne er jo dessuten marinisert av OMC. Med andre ord relativt sjelden kanskje?

 

mab8.jpg.9d5dda633f81e4c734f620601550169d.jpg

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Teerex skrev 1 time siden:

Takk for det, jeg tenkte på Steyr men ikke så gamle fra tidlig 90-tall :saint:

Forløperen til 166 og 236 var vel i salg til 2007, om ikke i Norge så i Italia og Østerrike som Tier III.

I tillegg så ble jo motorene lakket og solgt av Solas, men den varianten var nok vanligere i Holland/Belgia enn den var i Norge.

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...