Jump to content

Båtrace i Holmestrand til helga


Eika

Recommended Posts

Eika skrev 1 time siden:

kidsa som er neste generasjons piloter :) 

Absolutt😀👍 Liker tanken!


Hørte om en amerikansk organisasjon som heter «Take a kid to a car show». De har virkelig forstått at hvis det skal rekrutteres til å drive på med hobbyen også i årene framover må man skape interesse hos barna. Derfor støtter jeg 100% at Drammen Sportsbåt Team legger opp til jollerace, slik skaper engasjement😊

Link to post
Hakkannen skrev 23 minutter siden:

Absolutt😀👍 Liker tanken!


Hørte om en amerikansk organisasjon som heter «Take a kid to a car show». De har virkelig forstått at hvis det skal rekrutteres til å drive på med hobbyen også i årene framover må man skape interesse hos barna. Derfor støtter jeg 100% at Drammen Sportsbåt Team legger opp til jollerace, slik skaper engasjement😊

 

Da burde du lese litt om gt10 klassen som er for 7-12åringer :) 

 

https://m.facebook.com/gt10racing/

 

https://gt10racing.com/

 

Link to post
enslagsgjest skrev for 5 timer siden:

Hvorfor er Mercury førstevalget blant racingbåter? Alltid lurt på det. 

 

Turtall og utveksling, eneste grunnen til at man velger mercury

 

Men Mercury kjenner noen høyt i systemet og får gjort om reglene. Når evinrude gjorde det bra i 2L klassen med wankel motorene så gjorde mercury så wankel blei forbudt og det kun var stempel motorer som kunne brukes, når evinrude og Yamaha gjorde det bra i offshore med 2.6L motorene sine så fikk mercury gjort om reglene så maks volume blei 2.5L. 

 

Da satsa de andre heller på det store fritidsbåtmarkedet og gjorde det bra der, istedenfor å selge noen få racing motorer i året 

Link to post

Da kan jeg melde om at vi har hatt en dag med fantastisk vær og god offshore racing her i Holmestrand.

En stor takk til alle deltakere, og ikke minst alle ildsjelene som bidrar for at et slikt arrangement kan gjennomføres.

 

Jeg håper vår lokale båtforening og andre som måtte være involvert samarbeider og bidrar på en slik måte at vi vil kunne ha glede av flere slike arrangement fremover.

(Det har vært gjennomført en del båtrace i Holmestrand gjennom årene).

 

Legger ved noen bilder, beklager dårlig bildekvalitet:rolleyes:

image.jpeg.e8b97b5dc3b0ea9886df688c12648f8e.jpegimage.jpeg.7971c1099c224b7c267e665869a0fd68.jpegimage.jpeg.f270b90683ea702dad9fd6ef4a696bff.jpegimage.jpeg.bd173a0d847e8ae9445787acdfeea41e.jpegimage.jpeg.ecb52f5fd9d4ddb8fbe8f6f38fe0bc75.jpegimage.jpeg.c4373540aa9918eb410d94908f51838c.jpegimage.jpeg.9b149b1f7ce7491267960ef720a6b88c.jpegimage.jpeg.a90fd034736297334c7787c6505008f9.jpegimage.jpeg.3214d00e488840925ad4a2f042767eb3.jpegimage.jpeg.23c80f590eb233993ae74746f9f934b6.jpeg

Link to post
Bjørn Løvjomås skrev for 3 timer siden:

Hvordan gikk det med Popeye racing? 

 

Det gikk ikke helt veien på lørdag, hørte noe prat om feil telling av runder og longlap :/ uten at jeg kan bekrefte det. Men det jeg vet er at det er fort gjort og gjøre feil når adrenalinet bruser i blodet og blodpumpa jobber hardt 

 

Jeg var ikke der selv og så, har mer glede av båtene og turkjøring enn konkuranser. Men jeg jobber gjerne på båtene da 

Link to post
Bjørn Løvjomås skrev for 7 timer siden:

Hadde vel ikke helt perfekt oppladning til løpet.  Så regner med de kommer sterkere tilbake neste år. Gikk fort med dem her i Arendal I fjor....

20230826_120446.jpg

Popeye Racing hadde vel en ganske voldsom rundvelt for noen uker siden. Racet i Holmestrand var det første etter reparasjon av båten, (iflg speaker). Kan vel være at det er behov for litt innkjøring - både teknisk og kanskje også litt mentalt. De kommer helt sikkert sterkt tilbake, og det så ut som de hadde god fart på båten:thumbsup:

 

Noen må jo gi disse sørlendingene litt reell konkurranse, virket som det var en relativt høy prosentandel av teamene som snakket sørlandsdialekt:smiley:.

 

Det var totalt 5 båter som konkurrerte i klasse 3C i Holmestrand på lørdag.

Det første racet tror jeg Popeye Racing måtte bryte et stykke ut i runden. De var tilbake med bra fart i løp nr. 2, men jeg tror de ble flagget inn som siste båt i sin klasse. Mulig de har hatt noen tekniske issues underveis.

(Tar også forbehold om at disse opplysningene kan være feil da jeg ikke har sett noen resultatliste - så jeg er på litt tynn is her:worry:).

 

Satser på langt bedre utgangspunkt og resultat i neste runde:flag_bp:!

 

 

Link to post
Olepo skrev 28 minutter siden:

Har ikke du en (X) klasse 3C båt med bra historikk i flåten @Eika?

 

 

Jo, har ett par av de faktisk :) dette er en av de 

 

 

 

 

Her er en annen, den gikk i 3c tideligere men da var den gul og hadde tandem cockpit. Etter ombygging til side by side så blei den kun brukt i w150. Denne er nå under ombygging igjen til 4 seter pleasure 

 

IMG_20220424_180943.jpg.c97023cf6408be524d816c9173d543aa.jpg

 

IMG_20220903_165142.jpg.eeb33ef9c4f1544bf3df82ef64b76d60.jpg

 

IMG_20231022_144108.jpg.8935d963b07f5a4dff426d719d5d49ee.jpg

 

Og her er favoritten (gocart'n som gjør 0-75knop på 9sec)

 

 

Og her er den gamle (den gule, c-98)

 

 

 

 

Link to post
Olepo skrev 33 minutter siden:

Haha, ja, man bør jo ha minst 2!

 

En spennende og imponerende samling med båt.

Har du kjørt konkurranser tidligere, eller har det vært uorganisert knopjakt hele tiden?

 

Har sett klippet av favoritten din tidligere, perfekt for en frisk søndagstur:yesnod:.

 

 

Kun uorganisert knopjakt, jeg har alltid hatt 100+ hk i forhold til hva båtene skulle hatt i løp 

 

Etter min mening er alle offshore klassene i Norge under motorisert, i 3b kjører de med 115hk men de våkner skikkeligt til liv med 150-200hk, 3c båtene har en blueprinta 200hk men det er med 300 de våkner skikkeligt til liv. 

 

Jeg er ikke så fan av og måtte jobbe hele tiden for å holde farta oppe, deiligt og bare drite i liften 80% av tiden, ha mye styrefinne i vannet og nok power til og dra en stoooor propell så man kan cruise i den farta som løpsgutta må jobbe aktivt for og opprettholde

 

Også er det sikkerhets aspektet da, løpsgutta må tenke på hver eneste kg, de må lifte motoren helt ut av vannet så de nesten ikke har styrefinne igjen, de må tilte såpass hardt for og få båten til og fly. De tyner det helt maksimalt for og få den farta som de gjør. Men pleasurebåtene med mer vekt, mer power gjør dette til "cruising" 

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...