Jump to content

Alternativ gjestehavn til Vågen Bergen i sentrum

Goodspeed

Recommended Posts

Skal til Bergen med båt i morgen ifm jobbopplegg. Noterer meg at det er bra fylt opp allerede siden det både er sol og festival der i helgen. Er det noen andre alternativ plass man kan ligge i sentrum på gjesteplass om det skulle være fullt? Feks på rundt nøstet eller lengre ute i Vågen på nordnessiden, evt sandviken.  Marineholmen kjenner jeg til, men mtp logistikk med litt knapp tid for å rekke jobbopplegg så tenkte jeg bare å kartlegge litt nødalternativ. 

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

Sandviken er vell noken plasser men der er vell kun ved avtale? 

Laksevåg og er noken plasser men det blir vell for langt og gå? 

Er ganske fredfult ute ved bunkersen ved den gamle marinesjappa eg ikkje kom på navnet i farta.

Men har ikkje båtsesongen egentlig komt til endes for dei fleste?

Trur bt.no har webkamera over vågen endå

Portofin skrev 3 minutter siden:

Sandviken er vell noken plasser men der er vell kun ved avtale? 

Laksevåg og er noken plasser men det blir vell for langt og gå? 

Er ganske fredfult ute ved bunkersen ved den gamle marinesjappa eg ikkje kom på navnet i farta.

Trur bt.no har webkamera over vågen endå

Det er webkamera over Vågen jeg har sjekket og som viste at mange båter utenpå hverandre allerede. Og det var tidligere i ettermiddag. Derfor jeg plutselig ble litt småstressa. 

bunkersen/marinesjappa, så tenker du der ved havforskningsinstituttet på vei ut mot nordnes? 

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

Trond123 skrev On 7.9.2024 at 11.24:

Dette er ikke gjestebrygger for fritidsbåter.

Det er vel egentlig ingen brygger som er definert som gjestebrygger av Bergen Havn, ref deres hjemmeside. Men fritidsbåter kan legge seg til i Vågen står det å lese. Således burde vel Munkebryggen også være mulig å legge seg ved.

Det og her det opplyses at det går an å få vann til fritidsbåter om vinteren.

https://www.bergenhavn.no/kaier/fritidsbaater

Portofin skrev On 6.9.2024 at 21.35:

Det var stappa fult i helgen. Jeg skulle inn med båten, men pga full brygge og malingsplaner på søndags morren ble det busstur tur/retur i stedet. 

Båtsesongen varer vel noen månder til? Ganske bra trykk i havnen de helgene det er bra vær. Skjønner ikke de som tar opp båten i slutten av august. ?

(Akkurat denne agusten så var jeg inne på tanken med 800mm nedbør.)

Edit: for å svare på spørsmålet er det ikke noen andre sted jeg vet om en de som er nevnt her.

Værste av alt er at Marineholmen gjestehavn skal vekk (om ikke noen har gjort opprør). Da er det kun den bryggen igjen, pluss noen får plasser her og der.

Goodspeed skrev On 6.9.2024 at 20.39:

Skal til Bergen med båt i morgen ifm jobbopplegg. Noterer meg at det er bra fylt opp allerede siden det både er sol og festival der i helgen. Er det noen andre alternativ plass man kan ligge i sentrum på gjesteplass om det skulle være fullt? Feks på rundt nøstet eller lengre ute i Vågen på nordnessiden, evt sandviken.  Marineholmen kjenner jeg til, men mtp logistikk med litt knapp tid for å rekke jobbopplegg så tenkte jeg bare å kartlegge litt nødalternativ. 

Redigert.. Leste ikke hele innlegget og så du kjente til Marineholmen :smiley:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...