Jump to content

1987 Windy 8800 med defekt motor, verdi?


Hagbarth

Recommended Posts

Det er litt som å spørre hvor langt er et tau.

Det er den generelle tilstanden på båten minus motoren som gir prisen 

Jeg kjøper gjerne en båt med defekt motor, fordi jeg kan bytte selv.

Men folk som må sette båten på verksted, må ta den kostnaden med i beregningen.

Har du vurdert å bytte motor, og selge etter det?

Link to post

Enig med sistnevnte skriver.

Skal båten inn på verksted for å bytte motor, blir vel båtens verdi i verste fall tilnærmet null. Jeg fikk et hjertesukk fra en nabo i Sverige. Chev. V8'ere (bensin) har hatt en formidabel verdiøkning, i henhold til ham: "Nu mere måste man betala 30000 spenn för en sliten 304". 

 

Så skal du få fatt i en nogenlunde brukbar 6,5 eller Duramax, vil nok også de være priset nokså høyt.

Link to post

En Chevrolet 6,2 eller 6,5 Diesel kan kjøpes som motor til bilmarkedet fra rundt 4500 USD og oppover. Selv om båtens motor har skjært seg eller rast på annet vis, er sikkert meste parten av delene for marinisering mulig å flytte over/bruke igjen. Søk på begrepet "crate engine" eller "remanufactured" med tilsvarende GM blokk, så kan det sikkert skaffes en motorløsning som gir båten en restverdi igjen. Om ikke bare for å selge det som et prosjekt med et mulig løsningsforslag.

Link to post

Kommer mye an på hvor du bor, og det blir jo vill gjetting ut fra din aktivitet og informasjon her inne på baatplassen :giggle:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...