Jump to content

Hvor kjøpe servicekit til Yamaha 30deo?

Sebbadebba

Recommended Posts

Tenkte i hovedsak bytte olje, bytte o-ringe, bytte tenneplugger bytte impeller. Er litt usikker hvilken type olje jeg skal bruke ... og hvor jeg få kjøpt o-ringene.

Jeg har også en liten lekkasje på choken, det dripper bytte litt olje ut av den når trekket ut ?

Dette er en 2 takter?

Hvis du mener bytte girolje og pakninger på skruer kan du f.eks kjøpe dette hos en Yamaha forhandler. Pakningene er veldig billige, oljen er nok dyrere. Evt kan du kjøpe olje på biltema.

Plugger finner du billig mange steder. Maritim, thansen osv.

Sebbadebba skrev On 8.9.2024 at 18.34:

Hei dere, 

Har en Yamaha 30deo og tenkte å gjennomføre service selv, men jeg finner ingen servicekitt. Noen som kan hjelpe?

Vis hele sitatet  

Selv har jeg handlet servicekit til Yamaha hos Grimstad Bådsenter, de har nettbutikk:

https://webshop.baadsenter.no/

Har ikke sjekket om de har til din motor, men det kan du sjekke selv og evt sende dem en mail hvis du ikke finner det.

Ved bestilling er det også kommentarfelt på bestillingen, der har jeg bedt dem bekrefte at bestillingen passer til min motor (årsmodellen var ikke i systemet deres, er rettet nå). Kan både bestille enkeltkomponenter og hele servicekit som da kommer opp som massevis av komponenter og så er det mulig å endre. Feks fjerne ting som skal sjekkes, men ikke byttes hver gang, eller legge til ekstra av noe (feks for å komme opp i totalsummen som gir gratis frakt, slik jeg har gjort).

Jeg har også handlet der og fått dem til å ta det ned til butikken ved sjøen slik at jeg kan hente med båt. De har jo en avdeling ved sjøen (for båtsalg osv) og en en biltur innover i landet med verksted osv, og de har stadig noen interne transporter mellom dem så de kan ta med slikt.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...