Jump to content

Perkins 4.108 motorstopp

Amatør1

Recommended Posts

Har problemer med Perkins 4.108. 

Startet med at turtallet gikk opp og ned. Skiftet 2 stk filter. Oppå filteret på motorer lå det en klase jeg tror er dieseldyr. Var nedi tanken med hånda men fant ikke gele eller gørr som tyder på dieseldyr. Med nye filter gikk motoren tre fire timer før turtallet jaget opp og motoren stoppet. Skiftet filter på ny idag. Alt ser reint ut. Motoren gikk ca ti minutter før den jaget opp i turtall og stoppet. 

Hva kan det være? Er diesel pumpa ødelagt? 

Ville nok sjekket materpumpa ja. Denne har muligens sil. Hvis den har en kuppel på toppen med ei skrue I midten kan du skru opp den, ta av kuppelen og under der kan det ligge ei sil.

Sjekk også oljenivå på motor. Er nivået høyt kan det være diesel som lekker inn i motoren enten fra materpumpa eller innsprøytningspumpa. Da kan den oppføre seg slik du beskriver.

Portofin skrev 2 minutter siden:

Vil anbefale deg og åpne tankene og vaske dei og. Kan risikere havari om filterene tetter seg ofte 

Ja absolutt enig hvis filtere er skitne hver gang, men jeg oppfatter det slik at det er bare første filterskift hvor disse er skitne. Det må TS nesten forklare selv. 

Amatør1 skrev for 14 timer siden:

Skiftet 2 stk filter. Oppå filteret på motorer lå det en klase jeg tror er dieseldyr. Var nedi tanken med hånda men fant ikke gele eller gørr som tyder på dieseldyr. Med nye filter gikk motoren tre fire timer før turtallet jaget opp og motoren stoppet. Skiftet filter på ny idag. Alt ser reint ut. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...