Mr_Stian Startet 17.September.2024 Link til dette innlegget Startet 17.September.2024 Heisann. Jeg har en båt som har 2 stk Volvo Penta TAMD121C motorer. Denne motorkoden finnes ikke i systemene hos VP. Både hos Marineparts og hos min lokale Volvo Penta forhandler. De prøvde å søke på serienummer og motorkode uten og få opp noe. Man finner TMD121C men ikke versjonen med aftercooler. Se bilde nedenfor som viser at dette er en TAMD121C. Regner med at mesteparten av delen her er veldig like på de fleste 121 og mest sannsynlig 122 motorene men er det noen som har noe kjennskap til hvilken motorkode som er mest lik min? Og noen som kjenner til akkurat min motor og har noe info på kanskje hvorfor den ikke dukker opp i VP sine systemer? Og kanskje noen kan si noe om forskjellene på de forskjellige versjonene? I følge det jeg har fått opplyst så skal det være 408hk i motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 18.September.2024 Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 Har du prøvet Watski ? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
mthoms Svart 18.September.2024 Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 Hvis man søger rundt på marineparts kan man finde tamd121chc. Den står godt nok under Industrial Engines, men er tilsyneladende tilpasset marinebrug; der er i hvert fald en søvandspumpe og den har intercooleren på reservedelslisten ... og den, intercooleren, er identisk med den, som leveres til tamd121d. Ser man lidt videre, så finder man, at den intercooler også findes til tmd121c (uden det "a", som jeg mente skulle betyde "udstyret med intercooler" 🤪) .... gad vide om marineparts har lavet/kopieret en fejl, så den motor de omtaler som TMD121C i virkeligheden skulle være TAMD121C? Er det noget specielt du søger? Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 18.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2024 Er egentlig ikke noe spesielt jeg søker, men hadde vert greit å visst hva jeg skal se etter når jeg søker etter deler :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.