Jump to content

Teak sealer vs teak olje

btt

Recommended Posts

Hakkannen skrev for 6 timer siden:

En slik versjon vil (i alle fall for min del) kunne være en langt mer interessant variant enn den guloransje, synd den fargeløse ikke er lett å oppdrive.

Finner den ikke på Hövelings sider heller så den er sikkert gått ut av sortimentet. Enig i at den fargede er kunstig. Men bedre enn alternativet for min del

• 4 måneder senere...

Jeg har hatt meget god erfaring med Epifanes Teaksealer. Jeg har brukt den på badeplattformen på båten som ligger ute hele året, og det har holdt med en påføring på våren. Tidligere har jeg forsøkt forskjellige teakoljer, men disse har dannet en hinne på teaken, og dette har medført ekstra arbeid med å pusse og vaske for å fjerne løs olje. Dette sliter unødvendig på teaken. Den beste oljen jeg fant var Biltema Kinesisk treolje, og jeg har forsøkt mange. International Teakolje var heller ikke ille, men man må være påpasselig med å tørke bort overflødig olje når man er ferdig å smøre. Dette gjelder forsåvitt for teaksealer også, da disse også er oljer. (Teak sealer oil) Jeg har også prøvd Respect teaksealer oil, men den måtte jeg påføre en gang på høsten også, da det så ut som den var blitt helt borte. i tillegg hadde den mye fargestoff som gjorde at teaken ble gulbrun og mistet den lyse fargen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...