Amatør1 Startet 23.September.2024 Link til dette innlegget Startet 23.September.2024 Har problemer med Perkins 4.108. Startet med at turtallet gikk opp og ned. Har gjort reint tanken og skiftet begge filterene. Lufter etter alle kunstens . Etter litt kinning starter motoren og går fire fem minutter. Så ruser den høgt opp i turtall noen sekunder og stopper. Gjentar hele prosessen sjekker slanger og koblinger. Lufter på ny og får start. Etter noen minutter ruser den opp og stopper. Er det falsk luft jeg ikke finner? Andre forslag? Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 23.September.2024 Link til dette innlegget Svart 23.September.2024 Dette er vel et kremeksempel på når en bit klar slange i returen (midlertidig) vil fortelle deg masse. Men hvis det hjelper å lufte må det bety at du enten har en lekkasje på sugesiden eller en matepumpe som har gitt seg. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 23.September.2024 Link til dette innlegget Svart 23.September.2024 Falsk luft. Sitér dette innlegget Link to post
Bjornijanuar Svart Fredag 14:46 Link til dette innlegget Svart Fredag 14:46 Dette er nøyaktig samme problemet som jeg har på en 80-85 hk Perkins. Jeg har skiftet matepumpe, filterhus m/Filter, overhalt dysene, skiftet slange fra drivstofftank til matepumpe og gjort rein dieseltanken. Likevel kommer det luft i systemet etter noen minutter og motoren stopper. Jeg fyller opptil enn halv liter diesel på filterhuset, lufter ved hjelp av startmotoren og motoren starter igjen. Og går noen minutter før den stopper. Ubegripelig, spør du meg. Hvor kommer luften fra? Dieselpumpa (Lucas)? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart Fredag 16:29 Link til dette innlegget Svart Fredag 16:29 subwoofer skrev On 23.9.2024 at 14.10: Dette er vel et kremeksempel på når en bit klar slange i returen (midlertidig) vil fortelle deg masse. Men hvis det hjelper å lufte må det bety at du enten har en lekkasje på sugesiden eller en matepumpe som har gitt seg. Er det nokon grunn til at den klare slangen ikkje kan vera der permanent? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart Fredag 17:26 Link til dette innlegget Svart Fredag 17:26 Sånn rent personlig ble jeg uvenner med CAV-filte en gang på 70'tallet. Og uvennskapet har holdt seg siden. En annen ting er at jeg er like lite fornøyd med at diesel retur går inn på samme filter. Grunnen er utallige klager fra kunder med dieselmotor med 'uforklarlige' motorstansproblemer der dieseltanken lå lavere enn CAV. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart Lørdag 10:28 Link til dette innlegget Svart Lørdag 10:28 En klar slange, eller et gjennomsiktig inline filter, kan også brukes til feilsøking på sugesiden. Gjerne slange for slange helt tilbake til tanken. Jeg fant en feil på denne måten for et par år siden. Det var stengeventilen på toppen av tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart Lørdag 11:51 Link til dette innlegget Svart Lørdag 11:51 Ask skrev for 19 timer siden: Er det nokon grunn til at den klare slangen ikkje kan vera der permanent? Noen av de blir harde og sprø over tid i et varmt motorrom. Hadde dette på en gammel motor og de slangene ble harde og misfarget og lite gjennomsiktige over tid. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.