Jump to content

Perkins 4.108 stopper etter lufting

Amatør1

Recommended Posts

Har problemer med Perkins 4.108. Startet med at turtallet gikk opp og ned. Har gjort reint tanken og skiftet begge filterene. Lufter etter alle kunstens  . Etter litt kinning starter motoren og går fire fem minutter. Så ruser den høgt opp i turtall noen sekunder og stopper. Gjentar hele prosessen sjekker slanger og koblinger. Lufter på ny og får start. Etter noen minutter ruser den opp og stopper. 

Er det falsk luft jeg ikke finner? Andre forslag? 

• 3 måneder senere...

Dette er nøyaktig samme problemet som jeg har på en 80-85 hk Perkins. Jeg har skiftet matepumpe, filterhus m/Filter, overhalt dysene, skiftet slange fra drivstofftank til matepumpe og gjort rein dieseltanken. Likevel kommer det luft i systemet etter noen minutter og motoren stopper. Jeg fyller opptil enn halv liter diesel på filterhuset, lufter ved hjelp av  startmotoren og motoren starter igjen. Og går noen minutter før den stopper. Ubegripelig, spør du meg. Hvor kommer luften fra? Dieselpumpa (Lucas)?

Perkins 17 jan.jpg

subwoofer skrev On 23.9.2024 at 14.10:

Dette er vel et kremeksempel på når en bit klar slange i returen (midlertidig) vil fortelle deg masse. Men hvis det hjelper å lufte må det bety at du enten har en lekkasje på sugesiden eller en matepumpe som har gitt seg.

Er det nokon grunn til at den klare slangen ikkje kan vera der permanent? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...