Jump to content

Rengjøring av skrog med drone. Ny oppfinnelse.

-morten-

Recommended Posts

Parrotfish - ice

Vet ikke om jeg tar dette veldig seriøst.  ser ikke noe utstyr på den dronen der, ikke noe børster og koster. Å ikke bruke bunnstoff i saltvann og bare bruke en sånn tror jeg er dødfødt. Bruker man bunnstoff fornuftig trenger man slettes ikke å smøre hvert år!  Er det mer miljøvennlig å spyle båten i sjøen enn på land? Ser ikke helt forskjellen.

Veldig morro at noen prøver å forenkle båtpuss og gjøre ting miljøvennelig! Vi snakkes om et par år, så får vi se om dette ble noe av eller ikke. Lykke til!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Akkurat denne linken må vel leses i lys av at den er en Ice reklame. På Parrotfish.no forklares hvorfor det ikke er børster, de forsker på ultralyd,  uv stråling ol. Som ts sier, det gjenstår mye før dette er operativt 

Jeg dro på lenger tur uten å løfte båten i sommer, og hadde helt klart  benyttet et sånt tilbud dersom en marina underveis hadde det, som en her og nå løsning.

Dersom systemet skal erstatte løft og bunnstoff må det vel gjentas ofte, og da må prisen være lav. Det blir en utfordring. 

Jeg venter til de har nådd samme utvikling som robotstøvsugerne. Hver båt har sin egen, med ladestasjon på hekken. Setter i gang hver gang du ligger stille. Det hadde vært noe.

Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis.

11 minutes ago, Steihy said:

Akkurat denne linken må vel leses i lys av at den er en Ice reklame. På Parrotfish.no forklares hvorfor det ikke er børster, de forsker på ultralyd,  uv stråling ol. Som ts sier, det gjenstår mye før dette er operativt 

Jeg dro på lenger tur uten å løfte båten i sommer, og hadde helt klart  benyttet et sånt tilbud dersom en marina underveis hadde det, som en her og nå løsning.

Dersom systemet skal erstatte løft og bunnstoff må det vel gjentas ofte, og da må prisen være lav. Det blir en utfordring. 

Jeg venter til de har nådd samme utvikling som robotstøvsugerne. Hver båt har sin egen, med ladestasjon på hekken. Setter i gang hver gang du ligger stille. Det hadde vært noe.

Jeg har gratis industri spyler som er enormt kraftig der jeg lagrer båten. I år var det enormt med blåskjell på hekken og flaps, denne roboten tror jeg neppe hadde kommet til på motorbrakett og flaps/sylyndre.  lekende lett, litt skraping først av ruren på sidene i vannlinja og litt på flaps. og så tok spyleren resten, på få minutter.  Har jobbet hos firma med proff robot for offshore instalasjoner. Vet hvor komplisert dette er, selv om en sånn blir bare som leketøy å regne.  Men absoludt en god ide!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...