Anders And Startet 24.September.2024 Link til dette innlegget Startet 24.September.2024 Jeg ønsker å stramme boltene som rekka er festet i. Enkelte av disse boltene kan jeg se/føle fra innsiden i båten, men er under skrogtrekket. Jeg har ikke lyst til å ødelegge skrogtrekket, men må kutte hull for å komme til. Har noen et tips på hvordan man enkelt kan fikse skrogtrekket etterpå. Finnes det selvklebende lappesaker eller lignende? Sitér dette innlegget GH 11 delux, FUN 3, Scand 26, Flem 340 Link to post
19 fot Svart 25.September.2024 Link til dette innlegget Svart 25.September.2024 Anders And skrev for 14 timer siden: Har noen et tips på hvordan man enkelt kan fikse skrogtrekket etterpå. Finnes det selvklebende lappesaker eller lignende? Et tips kan være å røpe hva slags skrogtrekk du har og i hvilken farge. Da er det lettere å svare på hva som kan dekke over skaden på en usynlig måte. Selv har jeg hvitt skrogtrekk som minner om myk tynn skal. Byttet taklampe og den nye kunne ikke stå oppå der ledningene kom frem fra skrogtrekket, så da kom hull til skruer og ledninger frem. Teipet over med hvit gaffateip hvor fargen stemte ganske bra og det ble en ok løsning. Noen steder kan kanskje et klistremerke passe inn. Feks sjømerkesystemet eller andre ting det kan bære naturlig å klistre opp som da kan dekke stygge hull (men kanskje ikke de til rekkefester). Og kanskje passer det å montere noe over hullet som feks ei lampe festet med dobbeltsidig teip. Sitér dette innlegget Link to post
Anders And Svart 25.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2024 19 fot skrev for 2 timer siden: Et tips kan være å røpe hva slags skrogtrekk du har og i hvilken farge Ja, bra tips. Hvit PVC/skai - Det som er mest vanlig, ihvertfall i de båtene jeg har vært. Jeg har vurdert hvit gorillatape, det tror jeg vil holde bra, men det blir jo ikke et veldig pent resultat. Sitér dette innlegget GH 11 delux, FUN 3, Scand 26, Flem 340 Link to post
Anders And Svart 25.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2024 Er det noen som har erfaring med disse: https://laglappen.no/produkt/selvklebende-skinnlapper/ Sitér dette innlegget GH 11 delux, FUN 3, Scand 26, Flem 340 Link to post
Gullfisk Svart 25.September.2024 Link til dette innlegget Svart 25.September.2024 Vet ikke hvordan det ser ut der, men en annen måte er jo å lime fast noe å skru i på glassfiberen, og lage en teakdetalj/lokk som festes over hullet. Sitér dette innlegget Link to post
Anders And Svart 25.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2024 Gullfisk skrev 7 minutter siden: lokk som festes over hullet. Godt tips, litt googling ført meg til disse: https://hastadklev.no/produkt/dekk-kappe-for-bolt-mutter-m10-hode17mm-6-kant-hvit/ Enklere kan det jo ikke gjøres. Sitér dette innlegget GH 11 delux, FUN 3, Scand 26, Flem 340 Link to post
Framtia Svart 25.September.2024 Link til dette innlegget Svart 25.September.2024 jeg har dekket et slikt hull med en rund lapp fra duk som brukes til å reparere seil. Det er et hvitt materiale som er selvklebende på ene siden. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Roger jo Svart 25.September.2024 Link til dette innlegget Svart 25.September.2024 Anders And skrev for 20 timer siden: Har noen et tips på hvordan man enkelt kan fikse skrogtrekket etterpå. Kutte et rett kutt godt på siden av bolten ( så det er flatt tak) og lure in en fastnøkkel i sprekken, Så sprøyt inn tapetlim og skjøten er "usynlig" da en er vekk fra boltehode og har flatt tak. Ps gå inn i sprekken med en skalpell hvis skrogtrekket er limt. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.