Jump to content

Yamaha 9,9 2-takt 2003 Mangler kjølevann

Mikkeboss

Recommended Posts

Hei

plages med å få kjølevann på Yahmaha 9,9 2-takt fra 2003.

Problemet startet i sommer. Da mistet jeg kontrollstrålen når motoren sto i gir uten gasspådrag. Kontrollstrålen kom når man ga litt turtall.

Nå når jeg skulle kjøre den i vann før vinterlagring kom det ingen kontrollstråle. Har forsøk med klokke og å sette undervannshuset i en balje. 
Er helt sikker på at det ikke er blokkert noen plass, har skiftet termostat og impeller og vet dette er ok.

Mistenker at det ikke kommer vann opp til impeller/impellerhuset. Har forsøkt dette som han gjør på youtube uten at det kommer vann opp fra impellerhuset. Hva kan være grunnen til at jeg ikke får kjølevann?

Kallethekid skrev for 1 time siden:

Ofte er det kun slangen til kontrollstrålen som er blokkert av salt eller noe annet. Kjølesystemet for øvrig fungerer da som ønsket. Det går som regel fint å stake opp dette eller å blåse det rent.

Har staket og blåst dette rent. Virker som at trykket forsvinner og impeller ikke klarer å transporterte vannet opp i motor..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...