Mastiff Startet 25.September.2024 Link til dette innlegget Startet 25.September.2024 Jeg har slitt med termostatene til Suzuki DF140-en, og fikk bedre resultat med en 70-graders som tilhørte naboen. Jeg har hatt Recmar-termostater, to forskjellige, med samme resultat. Motoren gikk opp i 75 grader og med et par turer opp i 78 på 2500 omdreininger. Så nå tok jeg den ene av de to identiske termostaten som ikke ga det ønskede resultatet og testet med ei gryte vann. Det ble målt med to Dallas-sensor koblet til en ESP-32 og kjørt til gjennomsnittstemperatur, så noen større målefeil anser jeg som helt utelukket. Dette er på 62 grader : 65 grader: 68 grader: 70 grader: Og 73 grader, det virker som full åpning: Så lot jeg den kjølne igjen, og dette er på 65 grader (de to pinnene under den er tempsensorene, som jeg flyttet litt for å sjekke at det ikke skyldtes lokale variasjoner i vannet), og den har nesten lukket helt igjen: Jeg har ikke peiling, og det innrømmer jeg glatt. Jeg har aldri gjort en sånn test før på en termostat. Men for meg virket det veldig rart at en 60-graders termostat skal oppføre seg sånn. Er det bare jeg som er på jordet? Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 3.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2024 Da fikk jeg svar fra Boatparts, som sjekket denne siden og testet en av dem de hadde i hylla. Det ser ut til at det er sendt ut et parti med feilvare fra Recmar. Så jeg får kreditert den og kan bestille meg en ny, en original denne gangen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.