Gjennestadsnekke Startet 27.September.2024 Link til dette innlegget Startet 27.September.2024 Har en snekke med oppførsel jeg ikke skjønner. Når jeg prøver å trykke in starten så klikker det en gang i starteren før det blir svart. Lampene på dashen slukker. Og forblir mørkt helt til jeg kobler til og fra batteriet. Da blir det visst liv igjen og lensepumpe går. Men ingen start da.. Er det bare batteriet som er blitt for slapt? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 27.September.2024 Link til dette innlegget Svart 27.September.2024 Bra jobba Har du tilgang på et enkelt multimeter så ville jeg absolutt målt spenning på batteri også spenningfall når du trykker på startknappen. Om det er en stund siden du har gått over kontaktpunkter så er det kanskje dags for en liten runde? Slå av alle forbrukere når du gjør startforsøk( du nevner lensepumpe, er den kraftig kan den kanskje klare å få prioritet om du har noen dårlige kontaktpunkter. Om ingenting av dette fører frem ville jeg lasket over hovedstrømsbryter og tenningslås, statistisk er vel det utsatte deler i et elsystem.. Sitér dette innlegget Link to post
Gjennestadsnekke Svart 27.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2024 Tror det bare handler om dårlig batteri her. Får prøve på nytt i morgen etter litt lading. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 28.September.2024 Link til dette innlegget Svart 28.September.2024 Det høres ut som utladet batteri, eller batteri med indre delvis brudd slik at det ikke klarer å levere nok strøm til starter. Litt merkelig at det forblir mørkt når startknapp slippes og til batteriet koples fra/til. Lade batteri fullt og prøve igjen er i alle fall første steg Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 28.September.2024 Link til dette innlegget Svart 28.September.2024 Vanlig feil er hovedbryter.Prøv å koble ledningene på hovedbryter sammen,prøv å starte. Sjekk kablene på batteri først Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.September.2024 Link til dette innlegget Svart 30.September.2024 Høres ut som dårlig kontakt et sted. Sjekk hovedbryter, samt kopling inn på starter og batteri. Puss rent, legg på litt vaselin og stram til. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.