bare lek(k)er Startet 29.September Del på Facebook Startet 29.September Hei, hadde tenkt meg opp dit imorgen. Ser nå at de har stengt? Noen som vet hva som skjer? Likte den butikken veldig godt. Rimeligere enn Maritim på mye, og litt annet utvalg. Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 29.September Del på Facebook Svart 29.September Fikk en mail fra dem her om dagen: Tusen takk for at du har valgt å være kunde hos seasea.no! Det er vanskelig å drive en liten butikkjede i Norge og vi har nå dessverre besluttet å legge ned seasea.no. Siden vi også driver kjeden Maritim Båtutstyr, som allerede har et bredere produkttilbud og bedre systemer, vi vil fremover fokusere fullt og helt på å gjennom Maritim Båtutstyr gi kundene et godt tilbud av alt de trenger til båten sin. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 29.September Del på Facebook Svart 29.September Det var NMS (Maritim) som drev SeaSea. Er vel det samme med Seatronic i Moss, men de holder jo på mye bredere enn SeaSea gjorde, samt at Seatronic har de beste folka. Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 29.September Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September Takk for svar 👍 Det var synd! Ser ut som god gammeldags overskudd maksimalisering..😥 siden de har overskudd, god likviditet og veldig solid ek... Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 29.September Del på Facebook Svart 29.September Altså, Maritim har det bra. Det var vel bare SeaSea det ikke var plass til. Vi er for få folk som handler i dette landet for tiden, til nisjebutikkene. Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 29.September Del på Facebook Svart 29.September En (nødvendig) konsekvens av at så mange handler billig fra Kina? Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 29.September Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September Nja, 1,5-4 mnok i overskudd for SeaSea de siste årene, Og nesten 50% ek andel, tilsier vel ikke at de ikke hadde hatt livets rett. Synd for kundene og de ansatte. Sitér dette innlegget Link to post
Bigdrago Svart 30.September Del på Facebook Svart 30.September Litt vanskelig å drive når man finner biltema, seasea og maritim bare noen steinkast unna hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 30.September Del på Facebook Svart 30.September Seasea i Bærum mener jeg var i privat eie men tilknyttet kjeden Seasea. Seasea i Fredrikstad var eid av kjeden selv. Seasea i Sverige består som før. Tidligere var Maritim på norske hender. De ble kjøpt opp for noen år siden av eierne av Seasea. Det var nok bare et spørsmål om tid før Seasea i Bærum røk ut. Dessverre. Markedet i Norge er svært smalt med én stor kjede samt Biltema mot en del lokale forhandlere som er avhengig av frittstående grossister som det heller ikke er mange av. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bellil Svart 25.November Del på Facebook Svart 25.November Soon Skibshandleri la inn årene omtrent samtidig. Det var visstnok spesielt mindre salg til båtgjester som var dråpen. Alle liker de små i nærheten, men de kan jo ikke leve av nødhandelen som du plutselig trenger. Dessverre er også jeg belemeret med forholdsvis mye innkjøp hos Biltema. Men det er jo så praktisk. De har jo så mye der og ikke bare til båt ;-( Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Hulda Svart 26.November Del på Facebook Svart 26.November Det er mange som opp gjennom årene har prøvd seg i Son. Og resultatet har stort sett endt med frivillig eller tvungen avvikling. Det er vel med Son som en del andre slike plasser, sentrum er beindødt 9 måneder i året. Selv om jeg bor 10 minutters gange fra brygga i Son, så har jeg ikke vært der på flere uker. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 28.November Del på Facebook Svart 28.November Da bør du komme deg ut å gå! Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Hulda Svart 28.November Del på Facebook Svart 28.November Går hver dag, men ikke dit. Før i verden måtte vi på post og bank for å betale regninger, poste brev og andre erender. Nå er bank og post borte. Her i Strömstad skulle vi en tur innom Nordea. Der kommer vi ikke inn av døren. Og vi får ikke booket tid for personlig besøk fordi vi verken har svensk mobilnummer eller svensk personnummer. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.November Del på Facebook Svart 28.November Hulda skrev 8 minutter siden: Går hver dag, men ikke dit. Men hva med båthavnen? Jeg har jo nesten kunnet regne med at jeg hadde en vaktmester som som tok søndagsturen ned i havnen og sjekket at alt var OK med Trudelutt (som står i ytterste rad inn til venstre rett innenfor porten), - he he. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 28.November Del på Facebook Svart 28.November Ok, men det har verken blåst eller snødd noe særlig. Skal svinge innom når jeg er på kjøreoppdrag. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.November Del på Facebook Svart 28.November Jeg savner AktivMarin (Best marin kjeden) på Åråsen Lillestrøm. Imorgen skal jeg kjøre og hente fruen hos frisøren på Kjeller. Tidligere var det da, istedet for å sitte og vente at hun skulle bli klippet, at jeg kunne kjøre 3 min unna til AktivMarin og rusle litt rundt der og se etter gode tilbud! Men jeg er jo heldig med slike butikker. Jeg har jo Maritim midt mellom der jeg bor og båthavnen. Og i havnen har jeg LaSa der jeg kan få kjøpt, skruer, filtere og andre småting. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.