Jump to content

Lurer på å kjøpe Sealine S34/37? Hva tenker folket?

Paddetorsken

Recommended Posts

Heihei :wink:

For noen år siden vurderte vi å oppgradere fra vår 18 foter til en 28-30 fots båt. Dette ble ikke noe av. Nå har vi fått oss større båtplass og ting har liksom gått seg til litt mer. Det passer på en måte bedre å oppgradere nå :yesnod:

Vi har vært og sett på Sealine S34, og likte denne båten utrolig godt. Men syns kanskje S37 ser enda greiere ut mtp. økt bredde og eget dusjrom. Har noen erfaring med disse båtene?

Jeg syns jo de britiske båtene virker som svært gode båter, og jeg liker på en måte de litt svulmende formene til Sealine. Jeg vil også tro at dette kanskje er noe romsligere båter enn tilsvarende i denne størrelsen grunnet relativt høyt skrog? Noe jeg bet merke i da vi kløv opp og inn i cockpit fra badeplattform :crazy:

Se så flott :cool: Bilde lånt fra nett :thumbsup:

IMG_8248.jpeg.c4f16cfeafa5e984cb252bcccdb2c14b.jpeg

• 2 uker senere...

Trenger jo litt kjærligheten absolutt en båt som har mye potensiale! Har begynt å slipe dørken,den blir som ny. Ellers så blir det utskifting av puter,ny navigasjon,lakkere opp dashbordet i nextel lakk.Platene i dashbordet blir lakkert i svart høyglans.

Ellers så er det trøbbel med stb powertrim,triflabs dævet på henteturen,batterilader fungerer ikke,dieselvarmer er død..+++ men sånn er det med en eldre båt. Jeg har heldigvis alltid vært glad i og skru på båt.Det kommer godt med på denne

12 hours ago, Paddetorsken said:

Det er glede i heimen! Da er ny båt kjøpt. Det ble en s37 på oss :klapper: Håper på å få hentet den rimelig kjapt :ber: En liten oppgradering fra dagens 18 foter, men det skal vel gå bra :ler:

Grattis med ny båt! Håper alt er i iorden og fungerer. Hvilken motorisering?

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

-morten- skrev for 3 timer siden:

Grattis med ny båt! Håper alt er i iorden og fungerer. Hvilken motorisering?

Ja det får vi satse på. Alt fungerte tilsynelatende godt under visning :ja: Det sitter 2 x Penta 41P i kjelleren med DPE drev :smiler:

Hadde selv en S34 for noen år siden og var veldig fornøyd med den. God plass i forhold til størrelse og mange smarte løsninger. Jeg hadde en skjelden utgave som var originalt levert med Mercruiser 4,2 250 hk. Toppfart på over 35 og fin marsjfart på 25-28 knop.

Da er skuta henta hjem. Flott seilas gjennom Lukksundet, ut Bømlafjorden, og over Sletta før bunkring i Haugesund. Videre gjennom Karmsundet og ut Boknasundet. Når vi kom ut i Boknafjorden støtte vi på en stakkar med drivstoffproblemer. Fikk hjulpet han til Bokn før vi rettet snuten sørover igjen retning hjemmehavn :tommel_opp: Nå starter jobben med oppgraderinger, så har vi noe å gjøre i vinter :glimter:

Jeg har vært ombord i S34 mange ganger. Det jeg husker best er hvor utrolig robust båten virket. Om du gikk over fordekket, fikk du følelsen av at det sto 4" x 4" boks tett i tett under. Fantes ikke svikt. Nesten merkelig følelse (merkelig i positiv forstand). :tommel_opp:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...