MR Swe Startet 30.September.2024 Link til dette innlegget Startet 30.September.2024 Hei, Skal vinterkonservere yanmar 4JH-TE i seilbåten. Motor er 55hp fra 2006 ,Har vart vant til VP motor siden tidligere. Hvilken farge skal man ha på frostvæsken på yanmar? Mener at der er rød jeg har på tanken. Kommentar fra moderator: Tittelen, som var "Vinterkonserver Yanmar", er redigert av moderator. Alle må vennligst gjøre seg kjent med reglene før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 30.September.2024 Link til dette innlegget Svart 30.September.2024 Yanmar orginal frostvæske er rød, basert på etylenglykol og silikatfri. Biltemas røde frostvæske er også basert på etylenglyol og silikatfri. Prisen er forskjellig. Jeg bruker Biltema på min Yanmar 3JH3E. (Skyldes ikke bare prisen, men også tilgjengeligheten. Biltema er 10 min. unna). Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 3.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2024 Kan man bruke denne til vinterkonservere yanmaren. https://www.thansen.no/camping/toalett-sanitetsartikler/frostvaeske-til-camping-marine-5-ltr./n14302/pn24263 Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 3.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2024 Du snakker om vinterkonservering og da kjører du kun frostvæske gjennom sjøvannspumpe og varmeveksler. Da spiller det ingen rolle hvilken type frostvæske du bruker. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 3.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2024 Jepp snakker vinterkonservering. Herlig da kan jeg fortsette med blå som jeg har etter volvo penta konservering Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2024 MR Swe skrev On 30.9.2024 at 11.16: Skal vinterkonservere yanmar 4JH-TE i seilbåten. Motor er 55hp fra 2006 Her er det vel noe som ikke stemmer, enten modellbetegnelsen eller årstallet? Jeg har selv en Yanmar 4JHE 44Hp fra 1986. Den bruker jeg BT sin blå på for vinterkonservering av sjøvannsdelen. Rød var vel egentlig ikke "opppfunnet" da motoren min var ny? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
dieselfan Svart 3.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2024 MR Swe skrev 1 time siden: Herlig da kan jeg fortsette med blå som jeg har etter volvo penta konservering Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 4.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Mulig det er samme Yanmar 55hk som jeg har: 4JH4AE? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.