Jump to content

Waeco kjøleskap. Alt innhold dypfryst. Er termostaten ødelagt?

bergie

Recommended Posts

En termostat som ryker kan gå begge veier men den kan også høyst sannsynlig skiftes ut med omtrent hvilken som helst annen termostat som passer rent mekanisk. Jeg har flere kjøleskap hjemme der jeg har en egen temperatursensor i skapet koblet til mitt hjemmeautomasjonssystem som igjen slår strømmen på eller av alt etter temperatur.

Så lenge skapet ditt blir kaldt så vet du i alle fall at kjølekretsene er ok. Hadde det blitt varmt så kunne det vært gasslekkasje og da er det litt så som så med lønnsomhet på reparasjon...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
SveinHa skrev for 9 timer siden:

En termostat som ryker kan gå begge veier men den kan også høyst sannsynlig skiftes ut med omtrent hvilken som helst annen termostat som passer rent mekanisk. Jeg har flere kjøleskap hjemme der jeg har en egen temperatursensor i skapet koblet til mitt hjemmeautomasjonssystem som igjen slår strømmen på eller av alt etter temperatur.

Så lenge skapet ditt blir kaldt så vet du i alle fall at kjølekretsene er ok. Hadde det blitt varmt så kunne det vært gasslekkasje og da er det litt så som så med lønnsomhet på reparasjon...

Ja, fikk bekreftet at kjølingen fungerer :smiley:

Jeg antar at skapet er like gammelt som båten. Ca 15 år. Hva er levetiden på et slikt skap?

Jeg får fundere litt på dette gjennom vinteren :confused:

Der finnes ingen fasitsvar på levetid men en termostat koster ingenting i forhold til nytt kjøleskap. Hjemme har jeg en fryseboks jeg kjøpte i 1995 og en som jeg antar er en del eldre og begge fungerer helt 100...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Det eneste problemet med bytte, er at sensoren kan ligge begravd inne i skummet. Om du ikke er en ihuga renovatør, gi blaffen i den gamle sensoren, og plasser den nye inne i skapet. Litt drilling og liming, så er skapet oppe og går igjen. Som Svein skriver, slike saker har ingen aldersbegrensning. Her jeg sitter nå, har vi en fryser som vi plasserte i leiligheten i 2005. Og da var den allerede flere år gammel. Dog er 12 V og 220 V motorer sikker forskjellig. Jeg formoder at i et gammelt 12 V skap så er ikke motoren børsteløs.

SveinHa skrev 1 time siden:

Hjemme har jeg en fryseboks jeg kjøpte i 1995 og en som jeg antar er en del eldre og begge fungerer helt 100...

Litt på siden, men hjemme har vi en stor Bauknecht fryseboks fra 1970 som fremdeles virker upåklagelig.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...