Eddie87 Startet 7.Oktober.2024 Link til dette innlegget Startet 7.Oktober.2024 Hei, Jeg betaler i dag 2800kr per breddemeter for båtplass i Bergen i dag. Seilbåt med 4m bredde. Det utgjør en vesentlig del av båtholdet, og marinaen har investert i dyre bygg og utstyr som betales i leien, men som jeg aldri bruker. Jeg vil derfor se etter alternativer. Båten ligger ute hele året, så en ny havn må ligge godt beskyttet. Har noen gode tips til seilforeninger eller marinaer som har billigere leie i Bergensområdet? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 7.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2024 Jeg tenker at du har en god pris der du ligger, du kan muligens spare noen kroner per år på å flytte til Askøy eller Ran, men da må du inn med et innskudd. Jeg ligger nå i BS, og betaler mye mere der enn hva du betaler for lik bredde. Det har tidvis vært noen marinaplasser i Hetlevik på Askøy som gjerne er litt mindre enn hva du betaler i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Eddie87 Svart 13.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2024 Hei, Dette er i BS, det er 2800 per breddemeter per halvår(Ser jeg glemte den vesentlige presiseringen) I tillegg tilkommer det en grunnavgift på 1000kr per halvår. Totalt et det ca. 24.000 uten slippsetting og strøm🤔 RAN er under halv pris (2650 per breddemeter per år), men havnen er dessverre full. Innskudd på 25.000 er jo nettop det, kun et innskudd. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 13.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2024 Lenge siden jeg har vært på jakt etter båtplass, men Hordnes båtforening har hatt greie priser. Usikker på hvor store seilbåter - om i det hele tatt - de godtar. https://hordnes-batforening.no/priser/ Ellers er det også en liten seilforening på Milde som går an å sjekke ut. I begge disse må du nok sette deg på venteliste og være litt på «maseren». 😊 Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bergen Svart 13.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2024 Eddie87 skrev for 1 time siden: Hei, Dette er i BS, det er 2800 per breddemeter per halvår(Ser jeg glemte den vesentlige presiseringen) Det endrer litt på regnestykket ja :-) Askøy har trolig fortsatt ledige plasser etter at de utvidet bryggene forrige sommer, og her er leien betraktlig lavere (jeg flyttet motsatt vei for ett par år siden grunnet ønske om ha båten nærmere jobb, samt at vi seiler oftere sørover) enn BS, og trolig på linje med RAN. Men innskuddet er noe høyere her (ca 65000 tror jeg). Men som du sier, det er penger du får igjen. Havnen på Askøy er også mye bedre beskyttet en Ran, og det er et godt seilmiljø. Det er nok også endel private plasser som er lavere i pris en BS. Tidligere nevnte Hetlevik har ofte vært på Finn, men også Hagavik vil komme lavere ut https://www.finn.no/boat/dock/available/ad.html?finnkode=94766756&srsltid=AfmBOooMdPk95hwLmMditMPQkxDjT5GJC1W5LhKKmSoEiCFNPNV6vS__ Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 15.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2024 Florvåg båtforening på Askøy.. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 17.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2024 Eddie87 skrev On 13.10.2024 at 10.55: RAN er under halv pris (2650 per breddemeter per år), men havnen er dessverre full. Innskudd på 25.000 er jo nettop det, kun et innskudd. I RAN er det ledige plasser for seilbåt opp til 36 fot. Om du har større er det ikke ledige plasser Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Fjordgubbe Svart 4.November.2024 Link til dette innlegget Svart 4.November.2024 Framfor alt må båthamna vere litt på stell! Her finn ein mykje som ikkje er det! Der det meste ikkje har sett vedlikehald på år og dag. Der det meste ligg og sleng, og ein føler seg direkte utrygg når det byrjar å blåse litt. Men alt dette finn du fort ut ved eit besøk i hamna. So har det sjølvsagt og litt å sei kor dyr båt du har. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.