Jump to content

Har jeg ødelagt startmotoren

Amatør1

Recommended Posts

Har hatt problemer med falsk luft i diesel systemet. Fant til slutt lekkasjen og fikk ordnet det. Men underveis ble det mye kinning på startmotoren som ikke er seg selv lenger. Den er to år gammel og har vært veldig bra. Når jeg nå vrir på nøkkelen skjer det ingenting, ikke en lyd ikke et klikk. Vrir noen ganger og plutselig startet motoren uten at jeg har hørt startmotoren først.  Hva er det som skjer? Har jeg kjørt startmotoren for mye slik at den har tatt skade? 

Amatør1 må komme med mer opplysninger før noen kan gi sikre svar på problemet. 

Har du prøvd forslaget til J-A? 

Har du bare ett batteri i båten? 

Hvis ikke kan du vel koble dem sammen?

Hva skjer med lys,instrumenter eller belysning når du dreier til start?

Slå på noe som du vet  går på startbatteriet og observer hva som skjer med det når du prøver på start. Lytt etter klikkelyder og eventuelt hvor de kommer fra.

For meg høres det ut som dårlig kontakt et sted, men gi så mye opplysninger du kan, det hjelper :smiley:

Gjetter på du har kinnet så mye at noen koblinger en plass har blitt varme, metallet har utvidet seg i varmen og du har fått (enda) dårlig(ere) kontakt.  Gå over alle kabler/kontakter fra batteri til starter så skal du se det blir fart på sakene.

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...